Vi hjälpte till att skapa behovet.

Jag sitter och klickar runt lite på nätet, klickar runt och skriver lite medd till olika tjejer på olika nätdejting sidor.

Roligt är ändå att upptäcka hur enbart genuina och äkta medd faktiskt går hem. Att skriva något som fungerar ganska bra rent allmänt och sedan göra ett massutskick på detta medd fungerar inte. Jag tror det har med att vi tillhör vad jag vill kalla för sms generationen.

Vi har växt upp med en mobiltelefon. Inte helt och hållet men vi tillhör dom som började använda den på tok för mycket. Vi är dom som hjälpte branschen skapa vad vilken tillverkare som helst vill ha.

Ett behov.

Men i med att vi började nästan skicka mera text till varandra än att prata, så utvecklar vi också en egenskap många äldre människor inte har i samma utsträckning. Vi kan på några små futtiga 160 tecken tolka känslan hos den som skriver, det kanske alternativa budskapet sändaren vill få fram, exakt hur personen känner sig och till och med hur personens ansikte såg ut medans han/hon skrev det.

Känner du igen dig? Tror nog det.. =)

Jag är fascinerad över att gång på gång se människors ansikten lysa upp när dom läser ett nytt sms. Än mera när jag frågar vad det står och det kanske bara är en 5-6 ord, personens ansikte går in i en förundrad blick och svarar med precis vad den andre vill höra.

Samma sak på internet, vi känner av det direkt om det inte är ärligt. Människans intuitiva egenskaper är kraftfulla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0