Bye!

Ok, jag ska snart ta och lämna lilla Melbourne och Australien. Det har passerat ungefär tre månader sedan jag först satt i Sydney, utan bagage. Jag har tagit mig uppför östkusten, åkt buss in till Alice Springs, känt på och vandrat runtikring Ayers Rock, missat ett tåg till Darwin där jag senare flög ner till Adelaide.

Krokodiler, kängurus (både vita, röda, svarta och bruna), emu's, koalor, ormar och ödlor. Djuren är otroliga så också landet.

Det finns så många oberättade historier jag har kvar på lager. Varenda dag var som ett litet äventyr, speciellt nu på den senare delen av resan. På något vis så har människor börjat ta kontakt med mig mera utan att jag behövt anstränga mig speciellt mycket.

Jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv och om livets gång. Min största milstolpe under resan var när jag klev upp på en scen i Cairns och framförde stand up. Sen så har jag träffat några helt otroliga människor. Några människors ord har fastnat inom mig. Miljön och sinnestämningen gjorde så att dessa ord aldrig kommer försvinna ifrån mig.

Den vise unge mannen James Bonner ifrån England:

The biggest stressfactor in life is to want stuff. Lower that urge and you will have an easy life.

En pensionerad holländsk lärare som vandrade ihop med mig vid foten av Ayers Rock:

Take a look at the world today Martin. There is one thing we are missing that we had more of before. That is good storytellers.

En andlig lärare av en indisk religion som kom fram till mig på ett fik:

Simplify your life and have high thinking.

Dessa tre saker har fastnat på något vis, det kanske inte låter som mycket. Detta har ekat i mitt huvud några gånger.

Att sedan vandra omkring i en miljö där alla runtkring dig är på semester är bara det helt otroligt. Alla är förväntansfulla, lyckliga och utstrålar enorm livsglädje. Jag kommer sent glömma alla glada ansikten.

Jag vet nu också att jag besökt ett ganska organiserat land, ett litet mecka för backpackers helt enkelt. Jag har funderat länge på hur jag i framtiden kan mätta min törst efter att resa mera.

Och jag är mycket nyfiken på vad jag i framtiden kommer skapa.

image718

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0