Grattis till karriärkåta ungdomar.

Vi lever i ett åldersfixerat samhälle där erfarenhet inte spelar särsklit stor roll längre.

En ny undersökning utav Scb visar att ungdomar mellan 20-24 har nästintill fördubblat sin inkomst mellan åren 2000-2005.

Detta tycker jag visar att ungdomar idag har gått in och börjat studera i stort sett direkt efter att ha slutat gymnasiet. Vad händer med dessa människor när dom inser att dom enbart byggde karriär i åldern 20-30?

Vad händer när dom kommer på alla saker dom missat ut på, och också känner att kanske inte en person i deras lite äldre dagar inte riktigt kan göra på samma vis längre?

Ska vi få ett nytt modernt ord istället för utbrändhet kanske? Vad kommer det vara mån tro? Vad kallar man att sakna det man inte gjorde i sin ungdom i ett finare uttryck?

Det är dit dagens ungdom är påväg tror jag. Ungdomarna som är så kåta på att få chefsposter så fort som möjligt för att det är "inne" att vara ung och framgångsrik.

Grattis säger jag till er när ni vaknar upp och ångrar allt det där ni inte gjorde. Grattis...

Kommentarer
Postat av: Anna

Hah, du ser.. en riktig copcat.. Attans att jag inte såg det innan hade jag kanske kunnat klura på något annat namn.

Japp, Örlogskolorna i Karlskrona respektive Berga.

2007-11-08 @ 16:41:09
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: michael kors outlet

Michael Kors is easily one of the most popular and respected fashion designers in the world

2012-03-02 @ 04:47:40
URL: http://www.michaelkorshandbags-outletz.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0