Hur fan kan du tycka gult är fult?

- Gult är fint!
- Nej, gult är fult.
- Va? Hur kan du tycka gult är fult?
- Ja, va konstigt. Hur kommer det sig att jag tycker gult är fult? Hur kommer det sig att du inte kan förstå att jag tycker gult är fult?

Visst lät det simpelt? Men det ligger mera bakom detta än vad du tror.

- Jag gillar att ha häng!
- Va? Häng är fult! Dra upp brallorna.
- Ja, va konstigt. Hur kommer det sig att jag tycker häng är snyggt? Hur kommer det sig att du inte kan förstå att någon annan tycker det är snyggt.

Vad är skrämmande här?

Det finns så många människor som har bestämt sig för att något är så fel, att dom inte ens kan förstå längre. Dom kan inte ens sätta sig in i någon annans värld och ens försöka förstå varför någon tycker som den gör.

Det förstår inte jag...

Kommentarer
Postat av: Janne

Ha ha ha. Man kan nästan tro att du har sett det här gamla inlägget:
http://www.babilou.se/blog/?p=957

2007-10-15 @ 11:42:19
URL: http://www.babilou.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0