Tjöta med den nya överstyrmannen

Jag pratade lite med den nya överstyrmannen Bengt Juvas som nu kommit ombord. Det hänger en lapp om attackollning han hade läst om i skitmässen. Jag sa att jag skrivit om andra saker också. Till exempel att vara en Bråstrom Brand Company Guy.

- För det första så måste man kunna säga det rätt!
- Va? Vadå?
- Jo man ska säga det med en liten amerikansk dialekt.
- Varför då?
- För...att det ska låta coolt...
- Sen gjorde jag en lista över saker man måste kunna innan man blir en BBCG!
- Jaha, ok? En anställd?
- Precis!
- Man ska till exempel kunna svepa en kopp ashett kaffe!
- Ok? Varför då?
- Ehh... Jo för annars är man ingen BBCG.

Kalle står bredvid och skrattar när jag säger BBCG.

-
Sen ska man kunna springa både baklänges och sidleds på löpbandet!
-
Kan man inte det här kan man skita i att söka sig till Broströms!

Glimten i ögat!

- Men... Jag kan ju inte det här men är ändå anställd.
- Ehh... Jo precis. Alltså... (Sista försöket) Sen måste man kunna alla regler till Singoalla-hockey helt utantill och hata Danish Butter Cookies!
- Nää fyy fan. Det vill jag inte lära mig!
- Ehh. Ok... Alltså, ehh det finns inga regler...
- Men varför hata Danish Cookies?
- För Lasse... Äh, det va inget...

Min blogg är så seriös ibland har jag märkt. Vet inte men jag hittade det här. Kanske förklarar lite av grundpelarna i min humor:

En sarkasm är ett yttrande där något sägs på ett skenbart humoristiskt sätt med ett överdrivet, sarkastiskt tonfall med avsikt att håna den eller det man syftar på. Sarkasmens sakinnehåll är ofta en stark överdrift. I Nationalencyklopedin definieras sarkasm som ett "yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik", man kan också tala om sarkasm som sarkastisk kritik i en mer allmän bemärkelse; sarkasm är då en extra bitsk och nedvärderande form av ironi.

Kommentarer
Postat av: Sb.

Singoalla-hockey?

2007-08-22 @ 12:24:12
Postat av: Rebecca

Något som uppfunnits ombord i ett desperat försök för att få upp ögonen på kocken att Singoallakex är den nödvändigaste provianten att beställa. Det finns ett desperat behov efter det...Hahaha

2007-08-23 @ 22:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!