Jag låter bilderna tala för sig själv...

Min dator gick sönder igår så min far tog mig in till den stora staden Eksjö för att hitta någon som kanske kunde hjälpa mig.

image426

Vi gick in i en gränd där det inte fanns någonting förutom en Porsche och en dörr. Pappa sa att vi var framme och jag undrade vart fan framme var för något. Vi skulle till en datoraffär, detta ser inte ut som en datoraffär...

image427

Detta är dörren in till en datoraffär... Den enda reklamen som dom väljer att ha är den lilla mässingskylten där. Men det står ju en Porsche framför, så på någe jävla vänster har någon tjänat sitt bread.

image429
Det första rummet...

Vi har nu klivit in i Ekjsös underground IT bolag. Detta var det första rummet till vänster, jag hoppades att dom typ försökte ha detta rum till något slags förråd och vände sedan huvudet.

image430

Detta är alltså rum nummer två... Bilden illusterar en datoraffär som faktiskt säljer saker. Jag fattar inte va fan dom får sålt för något för precis allting var isärskruvat. Pappa tog en snabb glans runtikring och mumlade något om att dom faktiskt plockat iordning lite sen sist!?

Vi fortsatte in på någonting som jag tror var ett kontor...

image431
Kontor?!

Vad ska man säga? Vi klev in och killen satt och porrsurfade med en laptop på sin ölmage. Detta är ägaren till Porschen utanför. Vi försökte ställa en fråga men han bara klickade vidare:

- Hej, ehh vi har ett problem med en tr...
- Mmm, vänta lite. Ölmagen vobblar till och mannen lägger ifrån sig sin laptop.
- Jo, vi har en trasig dat...
- Ok? Det börjar ringa i rummet.
Ring Ring!
- Vi har en da...
- Det är min telefon.
- Ok?
- Förlåt, ni hade en fråga.
Ring Ring!
- Ja, vi har en tras...
- Ska ba svara först.

Killen avbröt oss och började rota omkring i en liten pappershög bredvid honom och får upp en mobil. Han svarar och påbörjar ett ganska ingående samtal. Jag stod helt paff, jag kunde inte koppla den där Porschen och killen framför mig. Efter ett tag tog han upp laptopen på sin mage igen och märkte över huvud taget inte när jag knäppte av ett kort mitt i plytet på han.

Vi gick in i rum nummer två, där inne satt en ung kille och surfade på tre stycken dataskärmar samtidigt! Jag fick bokstavligen ta tag i hans axel och fråga ifall han jobbade där. Han ryckte till och lyckades slita sig ifrån youtube:

- Ehh, va? Killen gnuggade sig faktiskt i ögonen! Typ som om jag var den första riktiga människan han sett på flera dagar!!
- Alltså är detta en affär?
- Ehh, hehe. Tittade sig lite runt i rummet. Ja...
- Och ni säljer dataprylar?
- Ja...
- Varför står det en luftkompressor precis innaför dörren? Jag var bara tvungen att fråga. Det var det första jag såg ju, en stor jävla kompressor mitt i allt!
- Va? Gör de? Hehe, ok?
- Ok, du fortsätt du med ditt. Vi är klara här. Pappa vi gick nu...
- Ok, soft. Ehh, ha en bra dag. Redan fast vid ett nytt filmklipp någonstans.
- Desamma mannen.

Kolla bilderna igen och observera att varenda persienn är fördragen...

Kommentarer
Postat av: heaven

*asg

Faen, du har ju hittat förklaringen till alla förseningar....*förklarar*
Varje gång ngn i min släkt/vänskapskrets har varit tvungna att lämna in en dator till ngt företag i tjottahejti(typ Éksjö säkert) så har förseningarna varit låååååååååånga och omständiga....

Nu vet vi vart de skickats!

2007-10-24 @ 00:10:11
Postat av: heaven

Kom på...

Tror kanske att jag smittats av ngns konspirationsfixering

Eller så är jag född sån:)

2007-10-24 @ 00:11:12
Postat av: nooni

HAHAHA

2007-10-24 @ 11:47:38
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: Mikaela

... och sedan köpte ni en datorn och upptäckte att det stod "Tillhör Eksjöskolan" eller dylikt på? =p Låter som becknade prylar för mig...

2007-10-24 @ 16:43:30
URL: http://stalkamig.blogg.se
Postat av: Anja

Ha ha ha!

2007-10-25 @ 12:37:53
URL: http://2tanter.se/klura

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!