Prövat att åka motsatt riktning autobahn?

Jag och min bror var i Tyskland och bilade runt för ungefär två år sedan. Samma sak där, otroligt vad som kan hända på en helg. Men en gång vi lyckades vi faktiskt svänga upp på en avfart från autobahn, vilket vi inte kom på förrän halvägs det var försent:

Vroooom!
- HELVETE!
- Kör till sidan, KÖR TILL SIDAN!
- Ok, fan gör vi nu?
- Saxvändning?
- Hoppas du är JÄVLIGT HET på det isåfall!
- Jo jo, gäller att tajma ba. Säger en Martin som haft körkort i ehh, nåt år kanske...
Vi spanar för fullt men det är omöjligt att se om det kommer en bil eller inte.
- KÖR!
Zoooooom! Tuuuuut, ett mittenfinger syntes högt och länge.
-
STANNA STANNA!
- Oj, va lite väl nära...
- NO SHIT! Det började lukta brunt i bilen... =)

Istället för att någon gick över krönet och faktiskt kollade in ifall en bil kom eller inte, gav vi såklart järnet. Det var den snabbaste saxvändningen...i världen.

Andra saker som hände den resan var pistolhot i Stettin, böter av polis på autobahn, mina båda högerdörrar på bilen fick bytas ut, prövade varsin facemask på ett hotellrum, jag blev lämnad som pant efter att vi inte kunde betala på restaurang och givetvis en tysk bög...tafsade på mig. =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!