Vi hallucinerar på sjön.

Simon, minns du när vi hallucinerade fram två röda ljus mitt ute på Atlanten? Vi korsade Atlanten x antal gånger han och jag. Vi satt ihop varenda kväll 12-4 och höll utkik, eller ja Simon tog lite positioner och jag ehh...vi hade musik på i bakrunden som jag styrde upp!

Det var en natt vi stirrade ut som vanligt mot absolut ingenting vi fick för oss att ett rött ljus dök upp, givetvis också i kollisionskurs. Men jag tror inte det var något Simon, jag tror vi bara inbillade oss det.

Båda två fick lite smärre panik på bryggan och började speja med kikare för fullt.

Grejen är att vi befann oss så långt bort ifrån fast land vi kunde och det var flera tusen meter djupt. Ingenting fanns därute...absolut ingenting...

Förutom då två idioter med varsin kikare som försökte se in i sin egenhändigt skapade fantasivärld.

Men, jag och Simon såg visst något. Efter att inte ha sett ett jävla skit på över en vecka, så ville vi väl så gärna se någonting så våra hjärnor synkroniserades för att se, ett rött ljus!

- Där! Viftar med en hand framför sin kikare.
- Ja, jag tror jag också jag såg något! Vänder sig om med kikaren framför huvudet mot Simon och bekräftar.
- Ok, tror räcker fullt gott för mig. Vi handlar utan att tänka, håller du med?
- JA! Små saliv partiklar sköts ut på bryggan.

Simon the styrman beordrade mig att ta rodret för att manuellt gira för, ja ingenting egentligen...

- HANDSTYRNING!
- Ja, fan bra idé. Nu jävlar!
Sen hade vi så tråkigt så vi lät lite som snubbarna i Star Trek, allt för lite extra spänning i vardagen. Simon ville alltid vara Captain Kirk och jag fick vara den där konstige fan med spetsiga öron.
- Martin!
- Ja.
- Gira utav bara helvete!
- JA! Haha, checka här ba!
Fullt fucking roder åt styrbord, då ser vi ytterligare ett ljus! Också det i kollisionskurs!
-
Satan! ett ljus till!
- Va?! Vart då?
Simon såg på mig med stora ögon, typ som vadå ehh ser inte du det röda ljuset, jag ser det ju, snälla se det du också!
-
Jag ser det också!
- JA! Ja visste det, typ säkert något farligt.
- GIRA ÄNNU MER!
- JAAAAAAA!

Det blev en hård gir styrbord tills allting fortsatte vara helt bäcksvart och inte ett skit fanns därute. Vi kom typ ut ur våran lilla fantasivärld och insåg att vi bara svängde lite höger och vänster mitt ute i ingentinglandet.

- Ok, ehh... Vi har nog kört om det.
- Ja... Hehe, jag girar tillbaka då.
- Mmm, men ta det lite lugnt den här gången. Shit, hoppas ingen vaknade.
- Ja, men det var fan något.
- Tummis?
- Lätt.

Simon och jag skar oss i tummen och förblev blodsbröder, för all framtid...


Kommentarer
Postat av: Språkpolisen

X. Det heter x, inte ex. Ex är 'före detta'. X=insert random number here. Glosprov imorgon.

2007-10-23 @ 11:59:25
Postat av: Janne

Om man tar bort t:et i ditt namn blir det Marin. Det passar ju bra. Men vad hade ni knarkat när ni såg de röda prickarna?

2007-10-23 @ 13:13:47
URL: http://www.babilou.se/blog
Postat av: Annelie

Det är ett helt gäng meningskiljaktigheter som ligger bakom faktiskt.
Vi tål bara inte varandra, eller haha... Egentligen är det väl jag som inte tål henne. Föresten så är det väl rätt trevligt att läsa bögpoesi ändå ;)

2007-10-23 @ 13:31:31
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Martin

Fixat! Fan va bra med en språkpolis!

2007-10-23 @ 14:43:31
Postat av: M

HAHA! du är grymmast!

2007-10-23 @ 15:18:56
URL: http://lillmalin90.blogg.se
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

svar: Jag tycker det är lika mycket mygel som att vara anonym när man tycker till. Att ta bort kommentarer är en verklighetsrubbning (iof är hela hennes blogg det men, det är väl det som är komiskt). Jag gillar egoinas blogg, men jag visste faktiskt inte att hon gjorde så här.
Jag kan förstå att man tar bort kommentarer som man mår dåligt av men att ta bort sånna som ger en dålig image är rätt dåligt..
Bloggen är väl ändå ett ställe där man ska tycka till? Annars kan man ju faktiskt ta bort kommentarsfunktionen....

Det är vad jag tycker.

2007-10-23 @ 15:46:00
URL: http://nevnarien.blogg.se/
Postat av: eluään

SVAR: Jag tycker att det är okej att radera saker som personangrepp. Varför ska man skriva personangrepp mot någon i personens blogg? Man är ju inte direkt tvingad till att läsa. Visst ska man kunna skicka kritik till personen, men isåfall emot det som står (om man inte håller med osv), men inte saker som "du är ful" och så vidare. Om man ska skriva dålig kritik till människan så tycker jag minsann att man kan skriva ut ett namn och sluta vara fegt anonym. Man ska stå för sina åsikter, annars kan man hålla dem för sig själv. Så, nu vet du vad jag tycker om det. Jag hoppas du fick svar på det du ville. Bra ämne att ta upp som diskussion tycker jag. Ha det fint!

2007-10-23 @ 15:47:49
URL: http://eluaan.blogg.se
Postat av: Runway

Svar: Haha, aaa. Om du skriver "Jag fölrjr ditt liv Egoina...", man kan gilla en blogg myctkt, men, men - jag kan ha fel ;P
Kram!

2007-10-23 @ 15:49:20
URL: http://runway.webblogg.se
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Grejen är att hon tog ju bort följande kommentarer som öppnade för en debatt. Och varför inte låta debatten öppnas på ens blogg? Sen är det ju ditt innehåll du visar upp som enbart kan ge dig dålig image, inte kommentarer... Vad är inte sämre image än att ta bort kommentarer?

2007-10-23 @ 15:53:30
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: M

jamen =) vsg!

2007-10-23 @ 16:00:06
URL: http://lillmalin90.blogg.se
Postat av: dellelgarin

Angående Egoina. Det är hennes blogg hon väljer abslout själv vad som publiceras där, ser inga fel i det.
Begriper heller inte vissas behov av att klaga hela tiden om man nu tycker att hennes blogg är så trist, varför i HELA världen läser ni den då? Sluta läs och hacka och lämna henne åt oss som verkligen gillar henne.
Mvh dellelgarin

2007-10-23 @ 16:00:36
URL: http://dellelgarin.blogg.se
Postat av: Johanna <

Svar: varför orkar du ens bry dig om sånnda saker?! get a life.

2007-10-23 @ 16:03:19
URL: http://joojj.blogg.se
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Jag skapar mig en uppfattning om fenomenet second life. Jag tycker detta är intressant och se reaktionen på öppningen av en debatt som berörda parter har något att säga till om.

2007-10-23 @ 16:05:03
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Alexandra

Inte så. Men Egoina är trevlig mot mig o jag gillar hennes blogg. Jag bryr mig faktiskt inte om hur hon isf skulle bete sig mot någon annan. det är helt enkelt inte mitt problem, det får ni lösa själva. Att skriva till andra o be om mer skitsnack är lite som att komma tillbaka till mellanstadiet igen.. Har ni två problem så får ni två lösa det. Jag bryr mig faktiskt inte!

2007-10-23 @ 16:10:28
URL: http://triquetra.blogg.se
Postat av: maddies

håller med johanna och dellelgarin, varför en bry sig om vad andra gör med/på sina bloggar?
annars är ju din blogg hyfsat skön ;)

2007-10-23 @ 16:10:31
URL: http://www.offentlig.blogg.se
Postat av: någon som är trött på allas JÄVLA GNÄLLANDE, DRA ÅT HELVETE ISTÄLLET OCH STANNA DÄR!

jag tycker du är sjukt löjlig, och lägg ner med att posta ditt skit i min blogg. du vill ju själv bara ha uppmärksamhet, så folk ska läsa din blogg.
DRA ÅT HELVETE!
var det bra nog för dig?

2007-10-23 @ 16:11:56
Postat av: Mikaela

Men snälla du! Måste du skriva till oss andra om det? Jag gillar hennes blogg. Men vem fan vill ha negativa kommentarer på sin blogg? Visst, du får tycka vad du vill, men varför skriver du i hennes blogg? Varför läser du hennes blogg? Varför ens orka lixom?
Skaffa nåt roligare att göra istället:)

2007-10-23 @ 16:12:02
URL: http://mikaelasalomaa.blogg.se
Postat av: sara

tjena!! självklart skall man få tycka om en blogg. jag skulle aldrig ta bort en kommentar..Men man skall inte skriva några hot. Jag vet inte vad det är för sorts kommentar du skrivit. Men så länge man skriver dem med sitt namn är det mesta ok, alla har vi olika åsikter å de skall komma fram.Ha en bra dag

2007-10-23 @ 16:12:49
URL: http://flippaut.blogg.se
Postat av: Nadja

men snälla...har du nåt emot egoina läs då inet hennes blogg..varför slössa bort din tid på nåt du ändå inet gillar ?

2007-10-23 @ 16:14:44
URL: http://nayjay.blogg.se
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Jag ville använda Egoinas egna blogg för att öppna för debatten men hon tog ju bort mig. Frågan är vad ni tycker om andra bloggare som tar bort lätt kritiska kommentarer? Vad är det för fel på kritik? Varför kan inte jag få kriticera?

2007-10-23 @ 16:15:12
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Matilda

Svar: Alla väljer själva vad man tar bort och har kvar. Själv skiter jag i vad andra nu kommentera tlill varandra och om man nu tar bort eller inte. Självklart vill väl ingen ha massa skit om sig själv på sin blogg, så personangrepp förstår jag varför de tas bort! Och varför ens klaga på någons blogg, passar det som skrivs inte så borde man inte lägga ned tid på att läsa den...gäller alla bloggar inte just ditt exempel här.

2007-10-23 @ 16:16:10
URL: http://hallonshots.blogg.se
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Alltså jag ville inte använda min blogg från början... Ville ju använda hennes. Jag ställer en ganska simpel fråga jag är intresserad på att få svar på.

2007-10-23 @ 16:17:28
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Matilda (igen)

Förresten vill jag heller inte ha kritik om ANDRAS bloggar i min blogg...
Därför ryker din kommentar!

2007-10-23 @ 16:19:19
URL: http://hallonshots.blogg.se
Postat av: Anonym

svar: Man får ju göra som man själv vill det är hennes blogg och bestämmer
vilka kommentarer som ska vara där. Men jag kan hålla med dig om att det är lite fegt att ta bort kommentarer där man får kritik.

2007-10-23 @ 16:21:18
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Jag ställer en fråga, använder ett exempel, snitsar till texten och vad mycket hat... Vad mycket hat det blev.

2007-10-23 @ 16:24:02
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: alexandra

det är ju egoinas blogg och om hon inte kan ta kritik så behöver du ju inte skriva en massa kritiska kommentarer om du ändå vet att hon tar bort dem. om du skrivit anonyma kommentarer är det bara sjukt löjligt att inte våga stå för vad man säger.
men varför kritisera hennes blogg? gillar du den inte är det bara att skita i att läsa den, svårare än så är det inte.

2007-10-23 @ 16:33:35
URL: http://dependence.blogg.se
Postat av: Sussie

Får man konstruktiv kritik så är det bara att läsa och sedan välja om man vill ta åt sig eller inte, är det personangrepp så har man all rätt i världen till att ta bort kommentarerna.

Men varför sådan stor sak om vad hon gör med sin blogg?

2007-10-23 @ 16:36:39
URL: http://stringbeanjean.blogg.se
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Frågan är inte om hennes blogg just nu. Frågan är om den selektivitet människor har med sina kommentarer. Här ger jag ju ett extremexempel med Egoina som för tillfället inte låter mig längre göra någon slags kommentar på hennes sida. Det är strongt det...

2007-10-23 @ 16:39:17
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: jennifer

HAHAHAHA.. låter som en trevlig resa ;D

2007-10-23 @ 16:41:26
URL: http://jenniferholmgren.blogg.se
Postat av: Nina.

Jag tycker om hennes blogg, för hon & jag har precis samma humor. Att läsa ett av hennes inlägg gör min dag ljusare!
Hon ber inte om kommentarer, varken snälla eller elaka. Och jag tycker att det är upp till henne om hon vill ha kvar kommentarer eller ej.
Sen beror det ju helt på vad hon har skrivit om, visst finns det dom som tar illa upp.
Och vart går gränsen för att en kommentar ska vara elak?
Trevlig diskussion kan det bli iallafall. ;)
Kram/Nina.

2007-10-23 @ 16:52:56
URL: http://totalflopp.blogg.se
Postat av: Jennie

Det är dåligt av henne att ta bort dina kommentarer om de nu inte är personangrepp eller spamm (om du orkar kommentera 10 ggr något som du hatar så kanske du ska skaffa dig ett bättre intresse?). Man ska kunna ta kritik och komplimanger - sen e de ju upp till en själv hur man tolkar de. Men jag vet inte va du har skrivit för nånting till henne så de e svårt att ta ställning till detta mer än va jag redan har gjort

2007-10-23 @ 17:02:08
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: Walle

Ärligt talat är det väl helt upp till var och en vad man vill ska synas osv i sin blogg. Jag är inte så inne i bloggvärden och tar inte så hårt på det. Vad beträffar just Egoinas blogg så är den skriven med väldigt mycket ironi och självdistans, vilket jag tycker framgår väldigt tydligt. Och sen är det ju väldigt enkelt fixat. Gillar du inte bloggen så läs den inte! Everybody wins! :) Ha det gött! // Walle

2007-10-23 @ 17:04:11
URL: http://kool.blogg.se
Postat av: jessica

oj herregud. jag är inte så insatt och jag bryr mig inte mycket om hon raderar kommentarer eller inte faktiskt. låt na gört om hon vill liksom.

2007-10-23 @ 17:05:26
URL: http://jejejessica.blogg.se
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Jag frågar henne varför hon inte vågar släppa in mig. Inget svar är också ett svar. Jag är ironisk i mina kommentarer och jag har följt hennes blogg för att skapa mig en uppfattning. Hon har ju ganska många läsare och väldigt många tycks gilla hennes humor. Sen undrar människor varför jag orkar lägga många kommentarer. Vad gör alla andra med dom som lägger kommentarer hos sig? Kan det blivit 10 kommentarer på en dag för någon kanske? Eller?

2007-10-23 @ 17:06:27
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: josie

Men lol. Hur länge till orkar du hålla på tjata om Egoinas humor? Vad är det med dig för fan?

2007-10-23 @ 17:10:34
URL: http://jealousy.webblogg.se
Postat av: Maja

visst att du inte tycker om egoina, men kan du inte låta andra tycka om henne för det? Och sorry, men sist jag kollade räknar inte jag "fy fan vad dåligt du skriver, lägg ner din blogg" som konstruktiv kritik.
typer som du är såna som förstör andras nöjen. och dessutom skrivar du till folk och försöker få dem att ogilla henne? (för ja, det är EXAKT vad du gör även om du itne vågar erkänna det.) Låt egoina blogga på sitt sätt så låter vi dig blogga på ditt sätt.

2007-10-23 @ 17:25:25
URL: http://majakarlsson.blogg.se
Postat av: Frida

Det är väl upp till var och en vilka kommentarer dom väljer att ha kvar? Eller hur? Och om du nu tycker att hon är feg, hur orkar du ens ödsla tid på henne? Tror faktiskt bara du är avundsjuk på henne, för vem annars orkar bry sej? Jag är en trogen läsare av Egoinas blogg, o jag bryr mej faktiskt inte ett dugg om hon skulle ta bort kommentarer jag skrev. Det gör ju faktiskt bloggarna själva om dom vill göra det eller inte.

2007-10-23 @ 17:25:29
URL: http://fridamoren.blogg.se
Postat av: anna

svar: jag tycker man får spara villka kommentarer man vill och ta bort de man vill. om hon endast är ute efter bekreftelse är det hennes grej, ingen är tvungen att varken läsa eller kommentera andras bloggar.

2007-10-23 @ 17:43:56
URL: http://aaccz.blogg.se
Postat av: sanna

svar: jag gillar hennes blogg...
Ha en trevlig kväll!

2007-10-23 @ 17:50:16
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Felicia

Hon får väl ta bort de kommentarer hon vill!

2007-10-23 @ 17:55:17
URL: http://CUTEST.blogg.se
Postat av: Simon

Mmm... det var en going den. Annars tänker jag rätt ofta på när vi stod på bryggvingen och kollade på stjärnfall. Hand i hand i den mörka natten... Puss.

2007-10-23 @ 17:58:08
Postat av: Anonym

Jag tycker inte det är något konstigt med det. Jag skulle själv kanske inte valt att göra det, men faktum är att man huvudsakligen har en blogg för sin egen skull och därför själv får välja vad som presenteras i den. Det är ett sätt att presentera sig själv eller ta itu med sina upplevelser. Dessutom så existerar ju faktiskt funktionen att ta bort kommentarer. Vilket jag tycker är väldigt uppenbart ett stöd till ägarens rätt att välja vad som syns och inte syns. Huvudsaken är väl att HON ser kommentarerna? Om DU däremot vill visa dina åsikter angående detta så har du ju uppenbarligen en helt egen blogg att lägga in dessa åsikter. Jag har sett många bloggare göra det - skriva om andra bloggare. Det verkar du vilja syssla med så gör det. Vi har alla rätt till en åsikt, men man kan inte alltid välja själv var man kan publicera de.

2007-10-23 @ 18:07:05
URL: http://sabinacadbrand.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tycker inte det är något konstigt med det. Jag skulle själv kanske inte valt att göra det, men faktum är att man huvudsakligen har en blogg för sin egen skull och därför själv får välja vad som presenteras i den. Det är ett sätt att presentera sig själv eller ta itu med sina upplevelser. Dessutom så existerar ju faktiskt funktionen att ta bort kommentarer. Vilket jag tycker är väldigt uppenbart ett stöd till ägarens rätt att välja vad som syns och inte syns. Huvudsaken är väl att HON ser kommentarerna? Om DU däremot vill visa dina åsikter angående detta så har du ju uppenbarligen en helt egen blogg att lägga in dessa åsikter. Jag har sett många bloggare göra det - skriva om andra bloggare. Det verkar du vilja syssla med så gör det. Vi har alla rätt till en åsikt, men man kan inte alltid välja själv var man kan publicera de.

2007-10-23 @ 18:07:16
URL: http://sabinacadbrand.blogg.se
Postat av: ' Jessica

Angående den kommentaren jag fick av dej, om att egoina tar bort komentarer från dej för att du inte tycker som andra, så tycker jag att det är helt upp till Egoina själv vilka komentarer hon sparar och inte sprarar. Det var bara det jag ville säga.

2007-10-23 @ 18:52:05
URL: http://jessicapersika.blogg.se
Postat av: Sandra

Det är upp till var och en vilka kommentarer man har i sin blogg. Det är ju därför man kan välja att ta bort dom, eller hur? Man ska väl kunna ha dålig kritik i sin blogg också, det hör ju till verkligheten. Men jag tycker du gör fel att just utmärka hennes blogg så där. Stör du dig på henne så vansinnigt mycket så säg det åt henne och ingen annan.

2007-10-23 @ 18:58:02
URL: http://chiicka.blogg.se
Postat av: KimJ

Gu vad täntigt att skicka runt massa dumma komentarer om andra bloggare..

2007-10-23 @ 19:23:46
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: KimJ

Jasså okej :D

2007-10-23 @ 20:20:17
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: Mina

Svar: Jag kan förstå att du inte gillar att dina kommentarer försvinner, men om alla dina 10 kommentarer är elaka eller negativa på något sätt skulle inte jag heller vilja ha dem kvar. Jag har ingen aning om vad du har skrivit så jag kan inte ställa mig på någons sida. Jag tycker Egoina är kul och jag gillar hennes blogg mycket. Vissa tål kritik och andra inte. Att Egoina inte vill ha dina kommentarer gör inte att jag tycker mindre bra om henne. Men jag säger inte att det du gör är dåligt heller, man behöver kritik för att förbättra saker. Men att endast ge kritik och att säga att någon är dålig eller kanske i Egoinas fall säga att hon är tråkig och att hennes skämt är dåliga. Det kallar jag inte kritik, det kallar jag mer mobbning.

Men att du nu försöker få "anhängare" på din sida genom att skriva till alla som kommenterar på hennes blogg, det tycker jag däremot är fel. Om du stör dig så mycket på det (så mycket som du verkar göra), prata med henne då. Annars har jag ett bra tips till dig, sluta läs hennes blogg.

2007-10-23 @ 21:27:56
URL: http://fagerfjolla.blogg.se
Postat av: Martin

Ett roligt experiment med mycket intressant resultat helt enkelt!

2007-10-23 @ 21:34:49
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: sunniva

svar: fjant :P det är väl hennes blogg? väljer inte hon vad hon vill publicera? om hon bara vill godkänna "snäll"kritik så kan hon väl göra det.. hon har väl ändå läst din kommentar? måste alla andra också se den eller? skrev du inte till just HENNE? den är sånna som du som sabbar :P varför bryr du dig ens om vad hon godkänner för kommentarer?

2007-10-23 @ 21:39:46
URL: http://sunniva.blogg.se
Postat av: Anonym

Det här var knappast ett forskningsenligt experiment i alla fall va? Bara för eget privat bruk? För annars var det otroligt dåligt genomfört och du saknar totalt validitet.

2007-10-23 @ 21:55:55
URL: http://sabinacadbrand.blogg.se
Postat av: Anna

men asså... what is going on? jag är faktiskt en del av blogg.se och vill veta. stöt inte ut mig. FÖRKLAAAARAAAAAA :)

2007-10-23 @ 22:00:25
URL: http://annaahlvin.blogg.se
Postat av: Mina

Svar: Nu förstår jag inte riktigt vart du vill komma (knark är bajs). Men det här har egentligen ingenting med mig att göra, så jag slutar här. Lycka till med din såkallade undersökning?

2007-10-23 @ 22:04:44
URL: http://fagerfjolla.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag gillar Egoinas blogg och hurvida hon tar bort kommentarer eller inte rör inte mig. Hennes blogg, hon som bestämmer.

2007-10-23 @ 22:09:42
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: heaven

Oupps...en diskus om kommentarers varande eller icke.

Jag är helt emot borttagande av andras åsikter, hur de än är.
Men en blogg speglar ju människan ganska bra...så kanske friserar hon sitt liv på samma sätt? Allt blir så mycket enklare om man omger sig enbart med ja-sägare...funkar t.o.m. för politiker, så varför inte för bloggare;)

Sen var det nån kommenterare ovan som skrev "Jag bryr mig faktiskt inte om hur hon isf skulle bete sig mot någon annan."
Jag förstår att man kanske behöver ålder för att inse vissa saker....men:)

Men det är just genom beteenden mot andra som du (in)ser hur människor är. Säg emot din vän nästa gång så raderas du...Trevligt?

2007-10-24 @ 00:31:08
Postat av: Martin

Mycket intressant att se vad som hände. Ganska så aggressiv ton om en simpel fråga. Många ville försvara Egoina med viftande käppar och struntade totalt i själva ämnet. Någon säger åt mig att skaffa ett liv, ifrågasätter ett experiments validitet eller svär rätt ut mot mig för jag smutsar ner deras blogg med...en enda kommentar.
I det stora hela tyckte dom flesta att kommentarer kan få raderas hur som helst. Endel säger att vissa kommentarer rentav förstör bloggens image. Hur då? Hur kan någonting som någon annan säger förstöra det du själv publicerat i form av inlägg i en blogg? En kommentar är precis vad det låter som och det förvånar mig när människor är rädda för denna lilla textsnutt. Rädda för att höra lite sanning. Även om kommentaren är ett rent personangrepp så kan det väl inte förstöra någons image? Det var ju någon annan som sa det... Det som står i inlägget står där ju och ska då kommentarerna kunna påverka det? Om du som bloggare tror att en kommentar kan påverka människans känslor eller reaktion över inlägget i sig, ja då kanske man ska försöka utveckla inlägget istället för att vifta bort en kommentar.
Så lilla Egoina och hennes anhängare, varför tror ni att en kommentar påverkar era läsare? Har ni så liten respekt för en läsare att ni är rädda för att några ynka kommentarer skrämmer bort den?

2007-10-24 @ 10:30:50
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tror faktiskt att det är väldigt få som oroar sig för att förlora läsare. Det handlar nog snarare att man inte vill ha kommentarerna där helt enkelt. Varför man väljer bort det är den fråga du skulle valt att studera eftersom det är det resultatet du huvudsakligen presenterar - dock inte det din fråga handlade om utan endast baserad på din egen förförståelse. Låt mig även meddela att det finns otroligt många bloggare som lever och får pengar på att just behålla (och i vissa fall sätta ditt egna anonyma) negativa kommentarer för att helt enkelt dra in mer pengar. Människor vill se slag under bälten.

2007-10-24 @ 10:59:23
URL: http://sabinacadbrand.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tackar för din kommentar.

2007-10-24 @ 13:54:13
URL: http://sabinacadbrand.blogg.se
Postat av: Anonym

jag heter faktiskt så simpelt som sabinacadbrand

2007-10-24 @ 14:11:48
URL: http://sabinacadbrand.blogg.se
Postat av: Chevy Chase

För att vara "komikern Martin" så tycker jag du har väldigt liten självdistans. Du verkar ta dig själv på otroligt stort allvar. Som det här med kommentarerna. Du verkar inte kunna skratta åt dig själv.

Synd, därför blir du aldrig heller en stor komiker. Sen att du kallar något för experiment, som du skrivit av ren frustration, visar bara att du tar dig själv på så stort allvar att du inte ens vill erkänna att du gjort bort dig.

Jag själv hänger mycket på Bloggportalen och märkte dig för ett tag sedan. Jag minns att du själv hade valt Egoina som en av dina favoritbloggar. Vad hände? Valde du något du hatar som din favoritblogg? Är inte det lite att plåga sig själv? Är inte det rentav ett väldigt självdestruktivt beteende?

Eller var det helt enkelt bara så att du blev rosenrasande och avundsjuk att Egoina inte valde dig som sin favorit eller länkade till dig?

Nej, hördu Martin. Du är en lustig filur. Jag önskar dig all lycka, men din blogg är riktigt usel. Skulle internet kunnat läsa, skulle det begått självmord.

2007-10-24 @ 16:07:06
Postat av: Martin

Skulle internet kunna läsa, skulle det begått självmord. Haha, jag ler... Hävda mig, hävda mig va skönt att behovet inte finns för att hävda mig. Men jag har själv frågat efter kritik och tackar för Chevys ärliga ord!

2007-10-24 @ 17:32:25
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Hrm...

Chevy's omedelbara feltolkningar åsido, Internet kan antagligen läsa, om man ska lite på vad Google påstår att deras automatik är kapabel till. Medvetenheten är väl en annan sak, men det stämmer förvisso hos 'riktiga' människor också...

2007-10-25 @ 16:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!