Tappat stinget...

Känner jag losat det lite. Försöker hitta ny inspiration.

Provar med gamla VHS klassiker vi minns efter middagarna. Sett bland annat filmerna Smala Sussie och Fucking Åmål.

Också försökt med lite Hipp Hipp och humorserien Grotesco.

Flyr verkligheten på dagarna med timme efter timme i poi spinning. Gjort ett par egna med gröna studsbollar. Lyckadas snurra dom med en hand ovanför huvudet igår. Skrek "Nu jävlar era fucking thailändare ska jag visa er hur man snurrar på dom här v..." POFF!! och så fick Jeffrey kolla in ett blodsprängt öga.

Mitt mål är att åka ner till Koh Phangan och visa hur man snurrar på dom där.

Saker har ju hänt ombord men när texten ska formas så kommer noll.

Frysen slutade tillexempel fungera en gång. Glassen höll på att smälta och folk börja fullständigt trycka i sig glass så att inget skulle gå till spillo.

Kalle gjorde en egen rök efter att vi alla fiskat upp över 500 makrillar till ankars utanför Le Havre.


Kalles rök...





Kalle kommer alltid var the Kung.

Sen nintendo Wii turneringarna som spårat ut ett par gånger. Det var ju derby Sverige Rumänien och det så blev mycket känslor i rummet då jag missade en boll fast jag vet att den svingen ska fungera. Blev helt fucking rasande och slet sönder en matta i dagrummet. Vi drog av den på lönen sen...


Milas och jag har kört hårt på däck den här turnen.

Har även lyckats bygga upp två lite kortare stand up rutiner. Övar ihop med eleven varje dag på det där. Ska bli intressant vart jag kan presentera det sen.

Börjar bli segt att ha en blogg också. Känner inte att det kommer någonvart att ha en längre. Förut var det en sporre för att utveckla någonting. Nu vet jag inte exakt varför jag skriver längre.

Kanske har den uttjänat sitt syfte?

Videoklipp är roligt men det tar på krafterna att skapa dom nu. Finns ingen sporre för att skapa dom tyvärr och mina kunskaper i detta ämne utvecklas inte längre. Ideer kommer men min kunskap för att sätta dom i verket är inte tillräckliga tycker jag.

Har haft funderingar på att leta mig till en utbildning för detta i syfte om att lära mig de grunder som behövs.

Som sagt...

Behöver lite ny inspiration.

Kommentarer
Postat av: Berndt

Va bra att få se lite av båtens människor i arbete. Vanliga landkrabbor vet ej hur det funkar.

Extra pluspoäng för det

Men...

Försök ta det lugnt ett tag

2009-07-18 @ 03:31:35
Postat av: Henrik

Det finns mängder av inspiration överallt :) Jag har inte varit ute på havet (förutom när jag sovit under flipperspel på färjan på vägen mellan Stockholm och Tallinn), men det måste ju finnas även där! Kör hårt och simmma lugnt!!

2009-07-18 @ 04:02:45
URL: http://www.flyingface.com/blog
Postat av: Don Hjort

Shape up lilleman.

Livet är redan fullt av tappade sugar.



Keep it comming!!!!1

2009-07-18 @ 09:43:43
Postat av: Diskman

Det jag går och undrar är hur det har gått för BK PickWick...

2009-07-18 @ 19:23:09
Postat av: Stella

Ta det lugnt ett tag så kommer det nog tillbaka, du får ju inte slutaaaa!



PS. Håll bloggen uppdaterad om du ska köra stand-up någonstans, vore ju grymt kul att få se! DS.

2009-07-18 @ 21:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!