Cirkus cmj blogg lyckas påverka.

Aftonbladets Mitt Klipp har fått ett pris tilldelat av mig pågrund av alla felmeddelande det lyckas göra vid uppladdning av ett klipp. Youtube tar bort ljudet på det för att Gnarls Barkley kan man ju inte ha som bakrundsljud.

Vad kul det är att göra videoklipp!!!

Har ärende i Nässjö klockan 11 imorrn, ska besiktiga bilen i Tranås direkt efteråt sen gå ut och festa i Linköping på kvällen. På lördag är det dags att köra upp till Stockholm. Ska hälsa på lite vänner sen träffa Aftonbladet på måndag och kolla på stand up tävlingen Bungy Comedy på kvällen.

Och så ska man ju blogga emellanåt.

Fick ett riktigt roligt mail nyss med frågan "vad tar du för att köra stand up?". Känns skitcoolt och jäkligt skumt på samma gång. Det gjorde mig riktigt glad i alla fall!

Bensinpengar, boende och en öl om det är fest blev svaret.

Sen en ny vän på Facebook som öppnar sin vänskap med orden. "Jag ser fram emot när du börjar jobba igen." Det gör inte jag.

Också ett nytt meddelande från Lasse i Simrishamn. Jag gjorde en gång i tiden ett klipp jag döpte till "behövs skånska textas?". Ett klipp där en finlandssvensk maskinchef och fiskare från Simrishamn har en diskussion inne i styrhytten på fiskeskutan. Mycket roligt klipp med massor av roliga kommentarer till!

När jag sitter i Kota Kinabalu på Borneo så dimper ett mail ner ifrån Lasse med de exakta orden. Och ja... precis så här stavades detta känsloladdade mail:

nu får du ta väck eller radera ditt påhopp av mig när du filmade ombord
på österlen har fått em massa skit både muntligt o på min dator med en massa skit sen folk såg filmen påyoutube
du kan ju bara inte sätta in sådant utan att ge en komentar till mig att jag godkänner dito
kommer att anmäla o gå vidare med saken
lasse

Vad ska han gå vidare med? Att han pratar skånska?

Jag tog bort klippet men frågade ifall jag inte kunde få lägga in ett omredigerat klipp. Inget svar. Nu har någon ombord min båt mönstrat på där nere i Simrishamn igen och då var det annat ljud på gubben. Nu vill han ha ett eget exemplar av videon på skiva för att alla kände ju helt plötsligt igen han på stan. Eller nåt. Någonting som youtube kan lyckas göra faktiskt.

Jag fick hans adress dit jag skulle skicka en DVD. Ingen risk att det kommer ske.

Min blogg har inte så många läsare men ibland känns det lite som en cirkus ändå.

Kommentarer
Postat av: Havsgurkan

Vilken totalt humorbefriad snubbe som tar illa upp av ett sådant 'påhopp'...

2009-05-13 @ 16:49:27
Postat av: Martin

Tack! Jag blev också väldigt trött av detta mail och undrade vad det var för en "hård gammal sjöman" med lite skinn på näsan som gav sig på killen som la upp klippet.



Sen brukar då ju detta med att ta saker på internet till rättegång handla i de flesta fallen om kanske BARNPORR eller liknande små ärenden.



Tror jag strax lägger upp det där omredigerade klippet...

2009-05-13 @ 17:18:55
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Sork

äh, Lasse är en ost, lägg upp klippet igen.

2009-05-13 @ 20:00:41
Postat av: Don Hjort

Hmmmmmm, och vari ligger problemet att lägga upp orginalet???



MVH

Don

2009-05-14 @ 00:23:01
Postat av: Martin

The original kommer upp inom kort. Världspremiär once again!



Sorks kommentar. Klockren!

2009-05-14 @ 19:50:22
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, ja, ja

Gnäll du, jag tycker ändå att du kan sätta igång att jobba. Det är ju där de riktigt roliga klippen och historierna blir gjorda. Jag tycker inte du skulle ta bort klippet på Simrishamnaren. De gnäller och gnäller utan att mena nått igentligt med det. Du skall iaf inte skicka en skiva till honom.

2009-05-18 @ 09:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!