Stand upen i Linköping senast.

När jag övade så klockade jag in på 5.30 minuter. När jag stod på scen blev det 4.15 men kändes som 7.

Blir galen på alla dessa minuter!!!

Det sista jag vill göra är att köra för länge och få en stilletkniv i mig efteråt. Har läst runt lite på svenska stand up sidor om olika såna här tips för hur man ska göra i Sverige. Kontentan av tipsen är att han som anordnar det står och frågar dig om du inte kan "tajta till" materialet lite. Medans komikern ba "Fuck off! Jag är ett humorgeni!" och viftar lite med ett nervöst nagelbitet långfinger.

När jag ser dessa texter överallt så tänker jag att alla andra i stand up kretsar måste ha läst dessa "tips". Då också fått dessa argument inbrända i sig under tiden du var ny komiker.

Giget i Linköping gick som så att jag var orolig för att inte köra för lång tid. Kortade ner på vissa ställen, tillexempel där jag säger att jag är sjöman kortar jag av och forcerar in i skämtet lite. Fel, fel, fel, fel!!!

Skönt är att jag inte blir speciellt nervös i alla fall. Tanken innan scen denna gång är "Snälla få ur dig dom första orden så kommer bara allt sen." Någon dag står jag väl och chokar på micken för att "Hej, jag heter Martin!" inte ens lyckas komma ut.

Fick feedback på stand upen ifrån the komikers.

Tomas Bonderud som har klubben Big Ben i Stockholm tyckte att det var okej att jag pratade ganska fort. Tyvärr blev det lite otydligt mot slutet.

Ben Kersleys flickvän tycker jag måste bygga upp bättre och förklara mer vad en sjöman är för något. Gärna spela på lite förutfattade meningar om sjömän.

Väl mottaget och mycket uppskattat.

Ska styra en rutin med mera sjömansshit i sig. Grejen är väl att jag kan tjöta om ganska intressanta saker om livet till sjöss. Problemet är att hitta några schyssta punchlines som sätter lite punkt på styckena emellanåt.

Länk till Bens blogg om stand upen. - Här finns också länkar till de andra komikerna under samma kväll.

Palle Strömberg från Askeby gjorde ett skitbra gig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!