Rotterdam är nu medvetna om befälsmötet.

Har precis gått av vakten nu i Rotterdam, blev en massa jobb från tidig tidig morgon till en bit efter lunch. Gick och tog lite prover ihop med surveyorn, han frågade mig om jag skulle bli kapten.

Jag sa att komiker är min dröm, coolt sa han. Går det bra? Givetvis berättade jag om befälsmötet där dom frågade sig ifall mitt bolags brand kanske svärtas ner pga denna blogg. Över 100 befäl och redare, mmm... Nu ryser jag igen.

- What the fuck?! It's just a name, and what you do, is just for fun!

Precis min tanke också, sen sa jag att karriär inom sjöfart kanske inte är min grej och hans subtila kommentar om det kommer jag minnas länge.

- Who gives a fuck?!

Han skulle genast säga till alla hans kollegor om detta, vilken grej, vad roligt tyckte han. Detta stora bolag har pratat om den där lille kille som lyfter på PV-ventiler och öppnar luckor. Det är ju komik bara det!

Det här är också surveyor nummer två som fått veta detta, samt givetvis också fått mitt youtube namn. Har börjat förbereda informationsblad på franska, tyska, holländska och portugesiska nu så alla surveyors kan få ta del av detta. Tänk, nu hjälper också mina språkkunniga vänner till!

Va roligt! Och tack mitt rederi för denna boost av mitt självförtroende. Om jag lyckades påverka er, då måste jag väl kunna påverka fler?

Eller?


Brat look kanske?

Vad härligt att vara fastanställd!! =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Rotterdam, vilka roliga minnen jag har från den stan... där går det verkligen att förlora både vett och sans. Första sjappet, De Herbergh, gömmer många hemligheter i sina väggar.

2008-04-20 @ 15:19:18
URL: http://lindabjorling.webblogg.se
Postat av: Martin

Oj oj oj, här har vi lite sköna skrönor att hitta ser jag!!!

2008-04-20 @ 19:13:15
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Mr Manolo

Ja, humor har du... och det gillar jag... men en och annan svartgroda kan jag se hoppa här... ;)

2008-04-20 @ 22:06:20
URL: http://lagprisflygbolag.wordpress.com/
Postat av: Mr Manolo

Ja, humor har du... och det gillar jag... men en och annan svartgroda kan jag se hoppa här... ;)

2008-04-20 @ 22:06:44
URL: http://lagprisflygbolag.wordpress.com/
Postat av: Martin

Tackar tackar Mr Manolo!

Tyvärr sitter jag här med hängiga ögon och försöker förstå svartgrodekopplingen. Men... nej.

Det verkar vara något internt.

=)

2008-04-21 @ 01:29:37
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!