Bamboo Island

Tog oss till en liten paradisstrand utanför Siehanoukville i lördags. Spände upp min hängmatta och såg på hur solen gick ner och alla stjärnorna kom fram. Tog ner Magnus på måndagen och har kommit fram till ett och annat.



Första kvällen så skulle några kambodjaner ut och leta krabbor. Jag, Sarah, en kille från England och dom två kambodjanerna sprang omkring på hala stenar och lyste med våra ficklampor i hopp om att hitta mat. Tekniken var att sätta handen på dom sen snabbt som fan slänga dom ner i en hink.

Det var skitlätt fram tills vi började hitta dom riktigt stora. Det värsta med när krabbor nyper dig i fingret är att det hjälper inte med att slita loss armen från krabban. Då kniper den bara ännu mer.

Jag skrek som om det var mina sista stunder på jorden. Helt plötsligt var min paradisstrand ett helvete som försöker ta mina fingrar. Alla andra kom bara fram och skrattade för krabban såg ju så liten ut.

- THAT IS JUST THE CLAW!!!
- Oh jesus...

En av kambodjanerna slet ner en stor gren och sprang mot mig. Sen fick jag lägga fingret mot en sten samtidigt som han tog sikte på klon. Hold still säger killen och smackar till. Fingret klarade sig faktiskt och krabbmiddagen var en succe.


Roxy. Allas lilla älskling på ön.


Våran bungalow.


Divorna som körde båten till ön.


I stort sett allt som fanns där.


Kommentarer
Postat av: maya

Åh vad mysigt! vill också ut och resa och leka surviver på en öde ö....=(



Martin, nu får du skärpa dig... rädd för en liten krabba?(Skrattar....)

2009-01-19 @ 12:36:16
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Magnus

vad kostade det att bo på Ko Russei ? (Bamboo Island)



kör de booze cruise nu i S-ville ? Vad kostar det ........



2009-01-19 @ 23:24:05
Postat av: Martin

Booze crusie kostar runt 10-15 dollar beroende på bolag. Rekomenderar Sessions bar som ligger bredvid Dolphins bar på stranden.



Utopia flaggar med att man kan göra cliff jumping med dom. Men det är endast en lögn. Dom säger att det är för farligt när man kommer ut på båten. Varje gång.



Därför rekomenderar jag Sessions. Ingen bullshit.



Koh Ru hette stället på bamboo Island och det kostade 12 dollar per natt. Det ska höjas nu snart igen pga högsäsong. Maten där kostar som övriga ställen. Riktigt bra ställe.

2009-01-20 @ 04:45:38
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!