Have no fear, flashback is here!

Jag vet att jag fick jättefina tips från folk här på bloggen om hur jag skulle göra med mitt fågel problem ombord i lägenheten, men en morgon fick jag för mig att sätta mig och lägga upp en tråd på Flashbacks jakt, fiske och vildmarks avdelning för att se om jag fick lite innovativa resultat.

https://www.flashback.org/t1444827

Intressanta svar var fällan "kråkbåset" som finns här.

Annars gillar jag svaret och jag citerar:

Skjut dig själv? Sen slipper du oljudet.

Problemet är enkelt att fixa som du ser. Dig får du alltid tag på dessutom, tryck pipan mot pannan bara så är det gjort sen.

Postat av: Zixxon

Tillslut kom ett mycket klokt svar från någon som hade koll på sina fakta:

Det är en White-throated Magpie-jay (Calocitta formosa), som, liksom vår skata, är en social fågel som oftast lever i små grupper. 

Jag hade testat med att tejpa för en pappskiva på utsidan av fönstret i det hörn den är mest intresserad av. Om det är reflektion eller om den försöker hitta mat eller bomaterial vid fönsterbläcket är svårt att säga utan att ha sett det närmare.

Postat av: najas

Så när en pizza köptes in så fick det bli upp tejpad pappkartong och jag tror problemet nu är löst. Erkänn att ni blir lite imponerade av precisionen på tejpningen där.


Kommentarer
Postat av: Arbetande bartender Per

Vad skulle du säga är det mest onyttiga i en normal måltid nuförtiden? Det vita brödet? Japp!

Postat av: Günthers Intressanta Sevärdheter

Hur lyder din syn på solarier? Känns som den debatt som fanns förut helt tystnat av någon anledning. )

2011-02-10 @ 20:13:48
URL: http://berlin-guide.r76.se/
Postat av: 已知 Mohammedi Al-debis™

Hej hej, var med i fototävling 2011 #2

Det e bara att skicka en jätte grym bild till

[email protected]



idag (imorgon) är det sista dagen att skicka, så skicka snabbt :)



Läs mer här vad man vinner osv.:

http://mohammedialdebis.blogg.se/2011/february/fototavling-2011-2.html



Tack och lycka till :)

2011-02-16 @ 01:11:52
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!