Heta tips från byssan.

Magnus förstemaskinisten har börjat hitta lite verktyg som kommit bort. Lite ungefär som fågel fisk eller mittimellan leken när Magnus är på jakt. Vi satt i mässen och åt middag som vanligt häromdagen och kocken Sigge sa att det ligger något konstigt ovanför en av hans kylar.

- Alltså kan någon se vad det där är för något?
- Vadå?
- Jag tror det är ett verktyg.
- VERKTYG!
- Ur vägen! Köttbullarna bara flyger när Magnus får vittring.
- Ja vill hjälpa till!

image276
Magnus hittar något! Hans är lika förstjust över att Magnus blir glad.

- Shit Mange, ser du någe däruppe?
- Ja, en tumstock.
- Bra!
- Men va är detta? En slang, varför är den monterad?
- Ehh, alltså Magnus.
- Jag beställde den för att den skulle beställas! Vem i helvete har monterat fast den här?
- Du Magnus den går ifrån den där behållargrejen där. Kanske en sån där 'inte röra' variant va?
- Äh! Jag är förste maskinist jag gör va jag vi.... Magnus rycker till i slangfan
Pssssscchhhhhhhht!!! Slangen försvinner ner i Magnus ficka.
-
HANS?
- JA?
- KAN DU STÄNGA VENTILEN DÄR?
- OK!
- Shit vilket oväsen. Men här är slangen iallafall. Ska se om jag hittar förpackningen igen.
- Men...nu funkar ju inte min kyl.
- Du...har du snott den här? Magnus ger sin asförbannad look
- Nej nej, lugn och fin Magnus.
- THAILAAAAAAND! THAAAAAAILAND!
- Jaha, nu har Jörgen ätit färdigt.
- AAAAAAAAHHH TRÄNAAAA! PAPAYAAAA! THAAAAAilaaaaand..... Jörgen springer med armarna ovanför huvudet ner i gymet.

Ja och så var middagen avklarad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!