Pappa, nu ska vi fiska!

Var och fiskade med farsan idag. Båten vi lånade hade gnisslande åror.

- Men vi kan ju ta lite av det där chokladgodiset!
- Va? --Ser på pappa lite dystert--
- Det innehåller ju palmolja! Se här! --Farsgubben håller fram godisburken--
- Du... vi ska fan inte slösa bort fint godis på en gnisslande åra.
- Jo ge hit lite godis nu.
- Nej pappa. Godis är gott. Jag vill bli tjock.
- Ge hit en liten bit nu så ska jag fixa.
- Det begriper du väl att inte chokladgo...
- Fixat! Hör! Det låter ju ingenting längre. --Vrider fram och tillbaka på åran--
- Fucking MacGyver du blev då. --Pappa hade rätt jag hade fel är lika med lite sur Martin. Family activities AWAY!--
- Jag vet!! --Nöjd--

Farsan var givetvis skitnöjd. Tills jag vänder mig om och ser han stå och fingra i godisburken igen.

- Haha, pappa kommer bli tjock!
- Nej det är inte till mig. Det är till haspen.
- Va?
- Spöt gnisslar lite, kanske om man tr...
- Farsan va fan tänker du med? Okej, du får poängen med åran men vi har ju lånat det där spöet!
- Vänta lite här nu.

Pappa mosade ner en hel jävla chokladpinne ner i sitt fiskespö. Det hjälpte inte ett dugg. Det blev bara en massa choklad på rullen. Då blev pappa lite sur för jag kallade ju han för MacGyver nyss. Då vill pappa fortfarande visa att han kan.

- OM JAG TUGGAR PÅ CHOKLADEN OCH GÖR DEN FUKTIG FÖRST!!!

Pappa tror att hans saliv blandat med choklad hel plötsligt förvandlas till symaskinsolja. Mannen slungar ut en asstor brun spottloska över hela fucking haspen och börjar gnida in den med båda händerna.

- KOLLA MARTIN!!! DEN GNISSLAR INTE!!!
--Gnid, gnid, gnid--
- Och den snurrar inte heller... Vad har du gjort farsan?! Vi lånade ju spöet och nu är det choklad på hela skiten.
- Men den gnisslar inte!
- Och snurrar inte.
- Johå då! --Kastar, landar och faktiskt snurrar--

Ser på  en uberglad farsa som snurrar för glatta livet med salivchockladsprut på händerna. Det funka faktiskt. Helt otroligt.

Kommentarer
Postat av: Lena

Gillar din pappa!

2009-06-09 @ 08:58:19
Postat av: Martin

Alla gillar pappa präst! The best pappa in the world!

2009-06-09 @ 10:31:12
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Peter N

Din pappa är grym. Han kan ju fixa allting!

2009-06-09 @ 13:33:58
URL: http://www.olga.dinstudio.se
Postat av: mamma(n)

Riktigt roligt! Fick ni nån fisk? För det var väl själva meningen...chokladdragerad gädda, kanske?

2009-06-11 @ 11:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!