"Inte äldre än vad man gör sig!"

image12 Karl Edvarsson

 

Ålder: Kalle säger att han kan vara 25 idag. Han följer upp med, och jag citerar:

"Man är väl inte äldre än vad man gör sig!" (Kalle ler med precis hela ansiktet.)

Befattning: Motorman

 

När drog du till sjöss?

- 1995 tror jag. 1994-95 var lite som en enda stor dimma.

 

Längsta sammanhängande period till sjöss?

- 8 veckor (Lite vekt tycker jag.)

 

Vart jobbar du nu?

- Bro Anton bl. a (Kalle jobbar mycket iland också.)

 

Den bästa båten du seglat på?

- Båt och båt. Jag tittar mer på besättning och jag trivs med alla!

 

 

image13 Snusbyte...

 

Favoritsyssla ombord?

- Basta med en 'kall'. (Jag vet att hans favoritsyssla egentligen är att snusa...jämt.)

 

Vart är det konstigaste stället du vaknat upp på efter en ordentlig fylla?

- I en pappersretur-container en extremt varm sommarmorgon.

 

Här följer en liten historia om hur han och en kompis till slut vaknade upp i en container. Kalle blir helt extas och börjar hej vilt vifta med armarna. Sen mitt i alltihopa blir han knäpptyst och frågar efter en papperskorg...


image13 Snusbyte...igen.

 

Det roliga är att han släpper kommentarer mitt i historien som "det är sånt som händer" och "det händer även den bästa". Att vakna upp i en pappersretur-container är INTE sånt som bara händer Kalle. Det kan nog bara hända dig. Hmm...(Börjar minnas vart jag faktiskt vaknat upp och blir tyst en stund...)

 

Skulle du kunna tänka dig att vara med i Big Brother?

- Yes! Självklart!

 

Har du något galet minne du skulle kunna dela med dig av?

- När jag och polarn åt upp kattmaten. Skulle passa morsans katt och mamma hade lagat mat åt oss. Vi tog fel mat bara och råka äta upp kattens mat. Det var whiskas stora köttiga bitar om jag inte minns fel.

 

Ytterligare en fylleanekdot. Kalles historier är smått galna för att vara en underdrift.

 

Har du något favoritsjapp här i världen?

- 'Red light district' i Bremerhaven!

 

 

Hur många tricks kan du med snusdosan?


Nu tar Kalle upp sin dosa och börjar trixa. Han stoppar den i munnen och snurrar den på fingarna. Vi får det till totalt fyra tricks.

 

Favorit redskap att öppna en öl med?

- Snusdosan utan tvekan.

 

Innan vi avslutar intervjun tar Kalle fram en tröja han mixtrat lite med. Han blev lite sur för att alla hade galloner på axlarna och han bara en röd overall.

 

image14

 

Vilken fin tröja Kalle! Kalle förklarar hur han satte på lite trasor och svinto på axlarna. Allt detta besvär enbart för att göra 'narr' av dom som har guldfärgade pom-fritt galloner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!