Lagom hårt

Ännu en hård kvällsvakt avklarad.
image146
Startar vakten med ett parti Chicago. Jävla turkalle vann på en chic efter att jag dominerat spelet hela tiden.
image147
Någon jävel har snott mitt ena skosnöre. Jag uttrycker min ilska med en sur min.
image148
Jag skiter i att jobba. Kan inte Broströms fixa enkla saker som extra skosnören ska dom inte få nöjet att se mig glida ner i den där overallen.
image149
Sätter mig och bläddrar igenom Broströms propaganda tidning. Imponerad över att hitta ganska avancerad metod av fartygshantering.
image150
Jag går in till Kalle istället. Kalle har nyheter på lut som han visste jag skulle gilla. Vi ska få ombord en ny DU elev imorgon. En matroselev hoppas jag på här medan jag går ner på knä och gör en variant av yes tecknet.
image151
Tore ska mönstra av imorgon. Jag tackar här för en trevlig stund ihop med honom och hoppas han kommer tillbaka. Detta är en slags avmönstringsritual för Tore. Han brukar gå gå omkring och headbanga alla han kommer över det sista dygnet.

Imorgon välkomnar vi istället matrosen Guy hit... Skön prick det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!