Skolkning i skolan

Vi diskuterade här ombord igår om skolkningen i skolan på grund och högstadie-nivå. När jag gick 4-9 så hade lärarna en lista där dom skrev upp alla som kom försent till klasser. Typ fem min på Linda och tio på Jonas. Jag gick och störde mig på det här igår med ett enda ord...

ORKA!

Alltså orka föra in minuter för elever när dom kommer försent. Orka sitta och föra in det i en databank. Orka utvärdera och göra diagram om dessa minuter. Känslan är att mer tid lades ner för att bokföra och presentera statistik över skolkning än över framgång i studier!

Vad var bestraffningen? Kvarsittning! Haha, förlåt Jonas för att jag råkade sula ett sudd rätt på näsan precis när du vände dig om...eller inte.

Skolkningssystemet gav mig ovärdeliga egenskaper som bättre pricksinne, argumentationsteknik, historiebrättarteknik, sms tumme, arga leken fejs och dissekera blyerts och bläckpennor så dom kunde irretera nästa ägare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!