Stand by tid

Jag får mycket frågor om hur det är att jobba på sjön. Nu rör jag mig väldigt mycket i städer som också inte har speciellt mycket sjömän att snacka om. Tunar du in på Göteborg, Kalmar eller någon annan större kuststad vet alla vad en sjöman idag är för något.

En sjöman idag är en riktigt gullig kille som gillar att mysa och gå långa promenader längs däck!

Eller inte...

Jag är fortfarande hemma just nu och har vad jag kallar det stand by tid. Vet i fasen om fler sjömän kallar det så men det är dagarna innan du får en destination du ska ta dig till där båten ligger. Jag vet aldrig vart båten ligger och inte heller vart den ska. Två - tre dagar innan datumet som är sagt så ska jag försöka hålla mig på en plats med en packad väska helst enkelt.

En gång ringde dom kl 09 ena kvällen och sa att det går ett tåg kl 05 till Arlanda sen ska du vidare mot New York. Typ så kan det va ibland.

Nu är det bara Europa som gäller så flygresan blir förhoppningsvis inte speciellt krånglig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!