Vi fick besök idag

Idag så kom sjömanskyrkan ombord och hälsade på. Pratade inte så mycket med dom tyvärr, men det var jag som hälsade dom välkomna vid landgången iallafall.

- Tja
- Läget?
- Jovars.
- "Sugljud" (Coolt sugande ljud som coola kisar från Norrland brukar göra för att säga ja)
-
Välkomna
- Schysst
- Ba värsta!
- Grymma båten.
- Skulle sett dom feta vi såg på ingång.
- Värsta feta va?
- "Sugljud" igen

Jag hörde senare att dom fått adressen till min blogg och vill säga att jag kommer iallafall ifrån en mycket religiös familj. Har nämnt det tidigare och jag var den som bar in korset vid min konfirmation.

- Ok, lystring!
- Vem ska bära korset?
- Jag!
- Näää JAG!
- Meh, jag då? Jag jag jag jag jag! Har övat med kvastskaft o allt ju.
- Ähem... Jag kan faktiskt FYRA av dom tio budorden i huvet. Hur många kan ni?
- ...
- ...
- Aha! Gotcha! Pekar frenetiskt på alla som bangar
- Ok.... Martin bär korset.

Konfirmandledarna viskar i bakrunden.

- Jäklars nedrans.
- Ja, typiskt. Egobarnet igen ba.

Prästen kommer in.

- Har ni gjort upp vem som ska bära korset?
- Ja...
- Ok?
- Ehh... Jo... Det blev Martin...

Pang! Prästen svimmade...

Kommentarer
Postat av: Hrm...

Det betyder väl att du fullständigt glömt bort, förnekar eller helt enkelt glatt sovit dig förbi budord ett, två, tre, sex, sju och nio?

2007-08-26 @ 20:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!