Yes Rotterdam igen

Påväg mot Rotterdam igen. Snajsiga resor vi får helt enkelt. Var i Norge igår och hälsade på, hur fin natur som helst. Fjordar och vatten i överflöd sen girar vi runt hörnet och SCHWOING! Vad ser vi? Cisterner...

- Framme!
- Hehe, I did it again.
- Fan blir lika förvånad varje gång jag hittar fram.
- Värsta!
- Stilpoäng där alltså. Fan inte lätt, Norge o allt.

Fast dom skojar till det Statoil och målar några av dom blåa faktiskt. Statoil vet hur man charmar besättningarna på tankfartyg.

- Öh! Fram med kameran, blåa ju!
- A fan, precis som papperscontainrarna i Aberdour.
- Mmm, men det är ju så här det är till sjöss.
- A visst, det är så jävla fint med cisterner.
- Såg dom senaste bilderna ifrån Shipping Gazette eller?
- Aaaa, jag älskar dom där bilderna på coola grejer. Du vet, båtgrejer o sånt.
- Jupp, det är så det är till sjöss vet du!
- Mmm, så är det.
- Älskar att bläddra igenom tidningar med cistern bilder. Tänker tillbaka på senaste turnen då, om hur det var o så.
- Vet du vad jag tänker på när jag ser cisterner?
- Nä?
- Jo, du vet att så här är det till sjöss.
- Mmm... Så här är det.
- Undrar om det är fler som vet att det är så här. Typ iland.
- Jo, jag tror det. Det är ju bara så här liksom.
- Jo, du har rätt. Det är ju bara så här. Alla vet det.
- Sugljud
- Suger högre ljud
- Suger så jävla hårt så han råkar svälja tuggummit i fel strupe!
- Suger ännu hårdare! Suger så jävla hårt så en sudd ifrån kartbordet sugs fast på munnen!
- Host, host o jävlar. Suddit sug ba!

Vi har faktiskt fått ombord en variant av Danish Butter Cookies nu också och jag önskade Lasse var ombord. Han kunde styra upp läget han! Ska ringa Lasse och berätta det.=) Det är blåa burkar nu inte röda som verkar vara standard.

Kakkonsumptionen är alarmerande hög här ombord. Når nog snart rekord nivåer. Varje gång jag går brandrond är varenda jävla kaka slut... Hmm, eller så är dom smarta och gömmer dom. Endel har ju trots allt gått i skolan, kanske ser det som en chans att briljera lite extra? Vad vet jag.

Broströms har ju också en egen 10 000 meters klubb.  Skrapa ihop 10 000 träningspoäng och få....trumvirvel...en reseväckarklocka. Wow.  Fan va coola ni är. Tänka sådär... Nu bara MÅSTE vi ju träna! Lockar ju med saker som är coolare än att kopulera på en toalett.

Geniknölarna bara växer på Broströms papperstryckare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!