Ett duntäcke fullt med kondomer

Jag och min bror var i Nässjö häromdagen. Efter ha köpt ett litet reseapotek till mig gick vi tvärs över gatan in i en tygaffär. Brorsan sa att han funderade på att köpa ett nytt täcke så vi gick bort til täck och kuddhörnan. Jag kan genast säga att jag och min bror inte är så regelbundna handlare av täcken och kuddar men gjorde vårat bästa.

Täckena var liksom lite halvt upphängda mot snedlutande bord om man säger så:

- Alltså hur fan ser man om täcket är skönt då?
- Ehh, det är la bara att känna lite. Klämmer på täcket.
- Hmm, jo det är ju....mjukt.
- Får känna. Brorsan liksom slår och trycker lite på täcket.
- Mmm, att slå med öppen handflata mot ett täcke är en mycket frekvent rörelse man gör i sömnen...
- Frekvent rörelse? Hur gör du när du känner på ett täcke då?

Efter några minuters tryckande med varierande öppna och knutna nävar kommer expediten fram och frågar om vi behöver hjälp:

- Kan jag hjälpa till med något?
- Ja, alltså vi undrar exakt hur man ska känna på ett täcke när det hänger så här?
- Ja, alltså att liksom lite lätt daska till täcket med en öppen handflata så här, känns konstigt. Ja menar hur frekvent rörelse är det att daska på täcket i sömnen. Hur gör du?

Expediten börjar genast lyfta och krama på täcket. Hon höjde det lite i luften och liksom lät det falla fritt ner igen. Jag och min bror blir helt hypnotiserade av detta graciösa sett att förhålla sig till ett täcke. Hon börjar också förklara olika sorters bärighet i ett täcke och plockar fram olika sorters broschyrer.

Vi börjar genast bli mycket klokare på vad skillnaden är emellan dunen, olika sorters kvalité och kvantitet. Sen helt plötsligt kom jag på en sak:

- KONDOMER!
- Va?
- Martin vad har kondomer med dun att göra?
- Oj, sa jag det där högt?
- Ehh, hehe ja... Brorsan gör en snurrande rörelse med sitt pekfinger emot sitt huvud rörelse. Expediten nickar lite instämmande emot han.

Jag sprang genast tvärs över gatan igen för att komplettera mitt lilla reseapotek. Ställer mig och spanar in repetoaren av RFSU's finest i "intim" hörnan. Jag kunde liksom inte riktigt bestämma mig över vilken sort och efter ett tag kom expediten fram:

- Behöver du hjälp?
- Japp ,ska ut o resa serru. In need of kådisar om man säger så, så Super Size me!
- Oj, ehh här har vi ett big back.
- Klockrent, 30 stycken paketet. Tar två... Höjer mina ögonbryn emot 50 taggarn ba!

När jag kom tillbaka till brorsan så hade han fyra stycken broschyrer i handen:

- Geesus brorsan. Fyra stycken? Ska du klä in hela lyan med överkast och gardiner eller?
- Ha....ha.... Du jag behöver fan tyg till plejset. Mysfaktorn måste upp.

Brorsans telefon ringer, det var mor:

- Tja morsan.
- Vi har lärt oss att man inte ska slå på täcken utan typ lyfta upp dom i luften sen låta dom sväva ner.
- Mmm, och Martin har köpt kondomer. Alla i hela affären vet att Martin har köpt kondomer.
- Ja, han står och håller dom framför mig just nu. Mamma du är synsk...

image466

Kommentarer
Postat av: Anneli

HAHAHA!

2007-11-09 @ 12:31:22
URL: http://skuggflamma.blogg.se/athome

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!