Nils is the man!

Pratade med min goda vän Nils igår. Han älskar sitt jobb. Han har alltid drömt att få ett sådant här jobb, jag avundas att han tar så mycket glädje i hans jobb. Önskar jag kände lika passionerat för sjön.

Han klättrar i träd. Det är hans jobb. Det är sant. =)

- Meh, alltså det är fan bäst! Klättrar hela dagarna! Jag har alltid klättrat i träd, och nu får jag betalt för att göra det!

Hans planer är annars att bli pokerproffs, den här gången är det på riktigt säger han. Detta är anledningen att jag värdesätter våran vänskap över allt annat. Tvåtusen idéer och samma passion för allihopa, precis som jag!

Nästa sommar tillexempel så har han lagt upp precis allting. Jag ska köpa en husbil medans han och hans kompis köper en jävla massa ponchos, sen ska vi sälja det på alla festivaler. Anledningen:

- Alltså Martin det regnar ju jämt! Finns massa pengar här!
- Hehe, och ni betalar min mat och diesel?
- Jepp, lugnt. Håller faktiskt på att kolla upp att starta eget redan nu!

Det finns en anledning till att sådana hära människor lyckas i livet. Dom är superduper glada jämt. Och då har man redan lyckats. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!