Walkabout

I sondags sa hangde jag med pa min forsta walkabout! Eller ja en langre promenad kan man val kalla det. Jag till en del av Sydney som heter Manly dar min styvmammas brors dotter bor. Hon hade bjudit tva kompisar over pa middag och forst skulle dom pa en promenad.

Den var helt grym tyckte jag. Sydney ar sa bortskamt med schyssta promenadstraks som ar fullproppade med najs natur och mysiga utkiksposter. Det tog lite over tre timmar att vandra sa det var en bit faktiskt.

tums up

En liten bild pa en glad Martin med Sydney i bakrunden. Vi vandrade runt i berg da jag idkade min turistplikt och poserade med en tumme upp.

image477

Lite nerbrand skog. Matt forklarade om hur buschen i Australien brinner upp pga av varmen titt som tatt. Tydligen ar det for att fa vissa fron att sprida sig. Ibland sa hjalper manniskor till att tutta pa skogen. Ja, det maste latt vara ett av dom basta jobben i varlden...

ferrie

- Oh Martin you just have to take a picture of the ferrie. It's famous!
- Ok... Klick
- Why are you keeping your hand in front of the picture?
- Im just making a small claim. Own...

Detta gor jag givetvis for att visa exakt hur viktig den har farjan ar i min varld. Den ar sa fin, och ehh grongul?

hamninlopp

Langt darborta sa kan man se inloppet som alla batar maste aka igenom for att komma till Sydney....

Jag viskar:

- SNAAAAAAAAAAAAAAAAAARK!

image478

Lisa, Samantha och Matt vid en liten klippa som var fullproppad av ostron. Om vi hade en kniv med oss skulle jag atit ett par stycken.

image479

Jag jamfor mitt finger med en odla. Mitt finger blev lite val stort bara... Svart det dar med foto, har langt kvar innan jag blir nagolunda bra.

image480

Vi avslutar dagen med en kyckling och efterratt! Det var riktiga vinfinsmakare i mitt sallskap sa jag fick en liten vinprovarskola pa kopet. Dom fragade mig om jag var nojd med dagen. Jag som ar van med svettiga sovsalar och typ en rinnande kebab var helnojd!

Adrenalinet pumpade inte direkt sa jag sitter nu i staden igen for att snart bege mig norrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!