Magnetkompass, check.

En båt av den här kalibern kostar i runda slängar säkert bara en kvarts miljard. När man har sånt deg att lägga ut på en båt blir den väl säkert också nice.

Idag fick jag i uppgift att byta lampan på magnetkompassen. Jag som inte hade en enda fucking clue på vad ett kompass är för något, undrar givetvis då varför magneter har med saken att göra.

- Skit i det ungjävel, du ska bara byta en lampa.

Det är bra när människor vet hur dom på bästa pedagogiska vis hanterar sina skeppskamrater. En magnetkompass är också lägligt placerad på något som vi kallar för Monkey Island på en båt. Ja ni hörde rätt... Vi till sjöss fick total blackout i huvet när vi försökte komma på vad däcket ovanför bryggan ska heta.

Det eller så var dom la skitfulla som vanligt.

image390
Magnetkompassen

Grejen med detta är bilden nedan. Så här såg det ut när vi kom upp.
image391

Gillar ändå hur man löser vissa problem på en båt värd över en kvarts miljard.

- Äh, tryck en jävla plastdunk över skiten eller nåt!
Man kanske inte ska ta allt på allvar, men är det rätt person som säger fel sak i ett förundrat läge kan allt hända!

image392
Jag och Anton är numera kungar på lampbyte av kompasser. Vi trycker tillbaka dunken, skrattar lite, går ner och gör en high five med överstyrman.

Kommentarer
Postat av: heaven

Såna svar brukar bero på att man inte vet svaret själv...'skit i det.....'

Magneter kanske dras norrut av en speciell anledning?

Jag minns ngt vagt från ungarnas skolböcker, men vågar inte gå in på en detaljerad beskrivning:)

2007-10-12 @ 10:31:56
Postat av: Martin

Haha, ja. Magneter är magiska!

2007-10-12 @ 11:16:41
Postat av: Jenny Svenson

Kära värld, jag blir sjösjuk bara av att se bilderna! Måste ändå säga att jag hyser största beundran för alla er ombord, har spenderat drygt fyra veckor varje sommar fram till vuxen ålder på båt men tror inte jag mått bra en sekund av dom, blir ju åksjuk bara av att åka till Shell för att tanka... Skepp ohoj... eller nåt...

2007-10-12 @ 23:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!