Så här ser en kapten ut.

Kapten Micke sitter i skitmässen och nyss fått ett paket.
image369

- Tjena lillen! Det är jag...
- Hej.
-...
- Hej Kapten.
- Tjena! Allt bra eller?
- Jovars. Micke langar upp paketet på bordet.
- Paket! Vad är det för nåt? Ska du öppna? Det är alltid kul att öppna paket!
- Nä...
- Va? Varför då? Kanske nya filmer eller nåt ju!
- Och? Micke blåser på sina naglar och putsar på sina galloner.
- Meh, fan då! Öppna väl, jävla snålis.
- Du, säger ba en sak, har du sett lejonkungen? Top of the food chain, modder focker. Micke suggar på ciggen så den krymper två centimeter och bolmar rök rätt i fejset på mig.
- It's good to be the King ibland. Säger Micke, lutar sig tillbaka, vädrar lökringarna, spärrar ögonen rätt in i mig och öppnar munnen igen.
- äg...
- Tjock...
- Va?
- Nej, de va inget.
- Jö! Vad sa du?
- Ehem, tittar bortåt och hostar fram det, mullig...
- Ok är det så du ska leka leken, då får du leken tåla!

Micke går ut, man hör att printern på en dator går igång. Sen säger det bara ritsch och Micke står över mig med ett asstort flin.

- Haha, gotcha! Burn! Oh, sick burn! Micke gör någon slags segerdans och ba bankar listan rätt i bröstet på mig.
- Take that! Boff!
- High five grabbar! Checka in lillen här, han ska stanna till julafton! Du kan ju glömma Australien iallafall. Fy fan va RÄTT! Micke lämnar skitmässen, man hör han säga 'High Five' till någon i lejdaren och det klatchar till.

image370

Det finns två gluggar på listan... En är Jörgens som inte har en avlösare för han är extra personal som kan mönstra av och på som han vill. Sen har vi mig...

image371

Jävla fucking feita frågetecken ju! Har varit så hela turnen. Kan inte bara någon barmhärtig matros ringa till Broströms och säga att han kan komma och lösa av mig! NU!

Kommentarer
Postat av: Storebror

Ja, tål leken nu. God jul.

2007-10-06 @ 09:09:53
Postat av: Micke

Tja! Fann din blogg, ska mönstra av Bro Atland på tisdag,,,,eller onsdag, men det blir väl lördag kl 18 för då ska vi kanske till skitbrofjorden, det blir billigast så! Finns där ingen grupp på Facebook "styrmän som sagt upp sig på Broström"

2007-11-10 @ 21:37:04
Postat av: Paula

Bara å säga till om du behöver avlösare. :D

2008-12-10 @ 02:39:12
URL: http://paulis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!