Att följa livet ombord.

Fått frågor om det jag skriver är sanning... Allt är sant givetvis men det är ju bara en liten promille av det stora hela. Vem följer Big Brother? Ingen? Bra.

Men om du nu skulle vilja följa Big Brother hur gör man då det? Du ser en halvtimme varje fredag om vad som har hänt senaste veckan. Alltså 168 timmar ihoptryckt på 30 min.

Jag skriver en dialog, på 5 min. What's that? Givetvis svär vi mera och gärna hittar på andra lekar när tristessen kryper på. Idag filmade jag till exempel ett näspill på Jörgen. Skojsigt, Jörgen! Pilla i näsan när "ingen" ser. Sen berättade eleven om någon slags humpning grej en av hans kompisar satt i system. Man går och 'torrjuckar' på allt möjligt.

Gjorde det i gymnasiet, vi satte poäng på olika torrhumps. Såg en aning konstigt ut men vi tog det på fullt allvar. Härligt o veta att dagens ungdom också sysslar med detta.

Har så många inlägg jag vill göra men det tar tid ska jag säga. Inte direkt bredbands uppkoppling här ute utanför Bass Rock.

Någon ombord med en ny dator...givetvis:

- Ja, kolla news... Allmänbildad här bakom skärmen!
5 min senare
- Sådär ja! En kopp kaffe kokad och överskriften på förstaside stoffet.
- Man ska inte ha för bråttom här i livet...
- Klickar mest vinner! Klick klick klick Haha, kul! Klick klick klick
15 min senare
- Hmm, en bild? Är det en bilolycka? Fan att texten ska vara så svart och fet. Värsta laggvarning då ju.
10 min senare
-
Kom igen nu, lugna fina... Snälla gulliga datorn. Visa mig en liten nyhet bara. Smeker datorn
5 min senare
- Tålamoooood.... Börjar andas snabbare
2 min
- Alltså... Jag börjar jobba snart.
1 min
-
Lååånga djuuupa andetag. Luuugn nu. Du kostade bara 27 000.
20 sek
- AAAAAHHHHH! DÖÖÖÖÖÖÖ!
KRASCH!
- ...
- Hmm, dumt.
- ...
- Ja...
- ... Börjar plocka i smulorna
- ...
- Skit också.

Svenskar älskar att prata med sina datorer. Speciellt dom som går och köper den snabbaste jävla maskinen dom kan hitta för 23 000 och bara ska ha den för att surfa och se på film med. Dom klappar på dom och utvecklar ett eget gulligull språk som bara dator och ägaren förstår. Hehe, sen kommer dom ombord och tror att dom ska surfa.... Hehe.... Hahahahahhahaha!

AAAAAAAAAAAAAAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! HAHAHAAHAAHAHAHAAAHAH.... Hämtar andan... HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAH HOHOHOHOHHAHAHAHAHAHAHAA!!!! HAHAA UTROPSTECKEN UTROPSTECKEN!!!! Får ingen luft!!! Kippa andan!! HAHAHAHA Måste lägga mig ner... Kramp! KRAMP! HAHAHAHAA!!!

Kommentarer
Postat av: Storebror

Det har naturligtvis ingenting med saken att göra att DU köpte DIN DATOR för ungefär precis lika mycket pengar och i precis samma syfte, och klagar jämt och ständigt över hur jävla långsam uppkoppling ni har på båten.

2007-09-07 @ 05:55:13
Postat av: Kkkkaaapppten

Jo lite darrig är man.......
Hör med Micke om han kan lugna ner sig med sin poker så går det nog fortare på din "burk" också.
Vi kaptener kan ju sätta prioritet på vilken "burk" som skall ha den bästa uppkopplingen. Gissar att din inte ligger högst upp på listan??

2007-09-07 @ 11:37:08
Postat av: Storebror

Kära Martins Kapten, jag tycker du helt enkelt ska über-äga min bror och strypa hans uppkoppling till hela vägen ner till 80-talet
\o/

2007-09-07 @ 14:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!