Bye fucking Bye Bruket!

Shoo! Klickade in på inkorgen mailen nyss. Vad får jag se? Jag öppnar senaste mailet, får ett smilband som fortfarande sitter kvar, går ner på knä, sätter på lite Celine Dion - All By My Self och tackar Gud(mig själv) för att ytterligare en pusselbit i mitt liv faller på plats.

Hej Martin,

Härmed bekräftas att Du får ledigt från ca 15/10 2007 - ca 31/3 2008.

Har också noterat att Du går på ej lön efter att vederlaget tagit slut till den dag du mönstrar på.

Hälsningar

Personalavdelningen Broströms


Ok... Hehe, över fem fucked up fall out månader ledigt! What to do? Where to go? Ska hem köpa en ryggsäck sen ringa runt och köpa en sista minuten. Och nej... Det blir inget jävla Thailand. Ska till något riktigt najs!

 

So Bye fucking Bye Bruket, Martin is going Rogue! Eufori, extas i ett sprudlande litet knytte av energi!


Kommentarer
Postat av: Språkpolisen

Martin har nu gjort ett vanligt misstag med roliga eller irriterande implikationer. Rouge är, som alla kvinnor vet, smink.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rouge_%28cosmetics%29
Den korrekta stavningen skall naturligtvis vara rogue, som enligt allsmäktige wiki inte ska "...be confused with rouge."
Martins anekdoter om bögbarer och norska tv-kändisar leder till fler frågor än svar... hur är det nu, Martin?

2007-09-04 @ 15:09:07
Postat av: Martin (ägare av Bro Anton)

Hehe, liten miss...

2007-09-04 @ 19:19:59
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!