Duschdraperi, sjömäns värsta fiende...

Det är märkligt hur duschdraperier beter sig här ombord. Dom är blå, dom är äckliga och dom söker sig till en. Varje gång jag duschar så blir jag lika äcklad, fascinerad och förundrad över hur att det varenda gång lyckas slicka sig fast på mig. Så fort duschen börjar spruta, börjar också det blå äckliga draperiet sträva sig mot naken hud.

Jag frågar övriga skeppskamrater och jag är inte ensam.

Beror det på att duschen är minimal? Nja, den är större än på andra båtar där jag kunnat dra bort draperiet sträckt ut handen till hälften, grabbat tag i tandborsten, spottat, vänt mig 180 grader och satt mig på toan. Inte ens Ikea skulle kunna listat ut hur den toan skulle kunnat vara mindre. Inlägget om den minsta hytten i världen.

Teknikerna är många och funderingarna fler på hur man ska lyckas få det där förbannade draperiet att sluta slicka mig:

- Åååhh, grouse!
- Hmm, fan borde ha vikter längst ner eller nåt... Typ såna där som hänger på duken hos mormor.
- Meh! Sluta då! Sprutar argt på det
- Hehe, jag blåser det fullt med vatten. Kanske själva tyngden av vattetdropparna kommer hålla den nere? Ja, se där ja. Smart... Gör 'se smart ut' look

Vattnet rinner bort och söker sig sakta mot kroppen, igen...

- Nahe, as. Fan då! Göra nu? slick
- Haha, jag spolar lite vatten på ena väggen här, klistrar dit, spolar lite på andra sidan och gör samma sak. Sådär ja! IQ badboll... fnyser ljudligt, skulle ni se mig nu! (naken, ensam och på en båt...wow)

Tvålar in mig och så släpper det ifrån väggarna.

- Alltså, nu får du fan ge dig! Kör värsta dubbelsprutet och känner att tvålen glider in i ögonen.
-
Ne, NEJ! AAAARRRRRGGGHHHH
- MY EYES! Åhh, svid. Gnuggar sig i ögonen...och halkar.

Swosch! PANG!

Martin lyckas dra med sig hela jävla draperiet ner och ligger där som en blå puppa, svid i ögonen och en duschslang sprutandes rätt in i hytten:

- And there it is, the Kodac moment!

Kommentarer
Postat av: Språkpolisen

Språkpolisen attackerar Martins användning av 'grose', närmaste existerande ordet kanske är 'grouse', vilket är en sorts fågel. Antar således att det är 'gross' du letar efter. Internet förklarar; "10. Slang. extremely objectionable, offensive, or disgusting: He wore an outfit that was absolutely gross."
- en av många definitioner, till och med sido-definierat som 'slang'.
Språkpolisen away!

2007-09-28 @ 13:41:45
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Jag kör på grouse! Såg det nyss på youtube på ett antal kommentarer. Hehe, det är bra att ha en språkpolis!

2007-09-28 @ 14:33:52
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Sjöman

Jag frågade en maskinist om detta fenomen och han förklarade att det beror på Berno-ullis effekten (stavning ej korrekt) Det är tydligen samma princip som i en ejektor.

2008-05-06 @ 20:48:52
URL: http://hemmaochute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!