Planera inför resan?

Jag borde planera inför resan mera tror jag. Säger att jag ska till "Australien" och "Nya Zeeland" men har knappt lokaliserat det på kartan. Hehe, jag går och ollar Jörgens stereo istället.

Sådär ja!

Sen såg jag på en av mina miljoner kommentarer en fråga om vad jag egentligen gör. Jag är sjöman! =)

Min titel är Matros och sköter om underhållet på båten. Jag "jobbar" mellan 8-12 och 20-24. Detta är ett tankfartyg som drivs av Broström AB koncernen och kan tillägga att dom älskar min blogg!

Till kaj så tittar jag på en slang. Till sjöss så ehh, vi kör typ båten. Eller jag går omkring och kladdar lite färg här och var. I maskin så fikar man, och typ byter filter eller nåt. I deras sopsäckar ligger det alltid bara en massa oljiga filter iaf.

Sjömän är den enda yrkesgruppen som INTE har något slags OB-tillägg men vi har istället schemalagda OB tider =)!!!!  Vi har däremot ombord tillägg vilket är typ några feta tjugolappar i månaden.

Att komma till en båt för första gången är som att gå in i Big Bröder huset. Ett gäng helt främmande människor som du ska trivas med i flera månader.

Och DÄR så orkar jag inte förklara mer...

Kommentarer
Postat av: Susann

Bra skrivet tycker jag faktiskt

2010-12-03 @ 12:41:36
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!