Första mötet mellan Lasse och mig. Lasse är the man...

Det var riktigt trevligt att komma ombord, jag blev först bemött av ett strålande leende ifrån Camilla. Har saknat henne, sen kom den nya överstyrmannen fram och presenterade sig. Han är riktigt trevlig!


Gick sen givetvis rätt in i mässen och öppnade kylen. Då hörde jag ett par tunga kliv ifrån lejdaren, det var Lasse. Lasse the man.

(För dom som inte känner Lasse så rekommenderar jag starkt att kolla igenom bloggen efter inlägg om han. Han har blivit lite kändis till sjöss pga denna blogg. Och ja... allting som står här är sant. Ironin tätnar.)


- Nä men tjena Lasse!

- Håll käft, ge mig kakorna. Lasse the man, rätt påt direkt ba.

- Shit fan, jag visste att det var något jag glö...

- Va? Lasses ansikte mörknar...

- Så du menar... Ser lite borttappad ut.

- Asså fan sorry Lasse. Nästa..


- NÄSTA GÅNG! För i helvete det är ju... ju... flera ehh, ja du vet. Fan då.

- Måna..

- MÅNADER! Ja, precis, fan tappar ord. Lasse tittar sig omkring, det var bara jag som hörde hans lilla miss. Lasse
ser lite mer lättad ut igen.


- Men alltså månader? Hur länge ska du vara ombord?

- Ja... hehe, jag har bestämt mig nu. Jag ska köpa en brandbil, ja du vet en sån där röd som sprutar vatten.

- O fan. En brandbil alltså. Dom kostar lite va?


- Ja, men det är lugnt vettu. Har planerat allt in i minsta detalj. Jag ska bara vara ombord i två år sen är allt lugnt. Lasse intar en mycket självsäker kroppshållning.

- O jävlar, två år?! Plockar fram en köttbit ifrån middagen, go mat ombord.

- Ja.. hehe, det kostar och ligga på topp! Lasse ser sig om i rummet, nu såg överstyrman honom. Lasse blir nöjd.


- Fan va roligt att du har lite drömmar och visioner Lasse, men alltså, jag ber om ursäkt för kakorna.


- ...  Tystnaden är påtaglig.

Nu sneglar Lasse mot min ryggsäck. Lasse har följt min blogg och vet att den heter Floda. Fast Floda på skånska var för svårt att uttala, så det blev Roger istället.


- Nej, jag vet att du skojar med mig. Du har dom säkert här någonstans, dom är säkert i Roger där.  Lasse blir lite ivrig och börjar gå emot min ryggsäck.


- Nae tyvärr Lasse, det finns inga kakor där. Ställer mig emellan Lasse och Floda.

- Jo det finns det visst.

- Alltså tyvä..

- Flytta på dig.

- Va?

- Flytta på dig, ska jag kolla själv.

- Ska du kolla igenom min väska? Nej, alltså de..


- DU! Lasse hoppar till lite för att visa sin pondus.
- Nu är det så här, jag skrev fan en kommentar på din blugg om att du skulle ta med kaugor, och och, va fan ge hit väskan!


Nu ba sliter Lasse åt sig väskan och ger totalt järnet in i dagrummet.  Lasse börjar flippa helt enkelt, hans skånska blir bara tyngre och tyngre. Inte ens hans familj skulle förstå honom nu.


- Haha! KAUGOR! Vart är dum! Du har gömt dum, jag veit de, du bara skojas med mig. Singoalla! Jag kummer mina Singoalla, jag kummerrrrrRRR! Salivet rinner ner för mungipan.


Lasse sliter upp klädesplagg efter klädesplagg, kalsonger och strumpor bara flyger omkring i rummet. Men, Lasse hittar inga kakor...


- Det var väl självaste HELVETE  också! Kolla här! Lasse pekar på mig och börjar prata med den nya överstyrmannen.


- Kolla på den här jävla ungen, det går fan inte att lite på han ett enda jävla dugg. Är detta vart världen är på väg? Jävla ungdomar idag, dom bara lovar och lovar och så trampar dom ner på oss hederligt folk.


Det är dock lite svårt att ta Lasse på allvar. Mina kamokalsonger ligger ovanpå hans huvud och fladdrar till varje gång dom skånska R:en rullas runt i rummet.


- Nej, nu skiter jag i det här. Har fan viktigare saker att göra, jag lugga in på den dära youtune förut och ska se när han Patrick Swayze säger till den där farsan på slutet. Är fan världsklass på den scenen. Dirty Dancing. Ba så jävla kung helt enkelt.


Lasse går emot lejdarna och man märker starkt hur missnöjd han är med mig... Lasse närmar sig sin hytt och  yttrar sina sista ord det här dygnet.


- SKIT OCKSÅ!


Pang!


Kommentarer
Postat av: Desiré (Ohyes)

Hej hej. :)
Kändes utlandstrippen givande? ;p

2008-04-01 @ 14:21:58
URL: http://imgonnascrewyougently.blogg.se
Postat av: Ima

Äntligen! En blogg vars författare man INTE vill slå över käften med en mullvad. För övrigt kan jag inte annat än hålla med din kollega ? kaugor is da shit.

2008-04-01 @ 17:43:34
Postat av: Martin

En mycket givande resa, inte bara geografiskt utan också min inre.

Du hinner fundera endel på livet om man säger så. =)

2008-04-02 @ 00:44:47
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Martin

Ima. Oj, tack! Vad glad jag blir.

Lasse har en hemlighet jag ska avslöja med nästa film.

Det kommer bli kult helt enkelt!

2008-04-02 @ 00:46:07
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!