BBCG - reklamfilm för Broströms

Bro Anton ligger nu till ankars utanför Lysekil. Imorgon kväll är det sagt att vi ska komma till kaj. Jag har kollat med mina källor på Broströms kontor. Tydligen är de inte alls glada på min blogg. De kommer komma ombord.

Ni som är nya här. I denna blogg har jag frekvent använt Broströms namn utan att fråga om lov. Detta har upprört en hel sjöfartsnation.

Länge har jag gått och funderat på vad som kan rädda mig att inte få sparken. Det som kommer ske imorgon är också någonting jag funderat på. Därför har jag gjort ett filmklipp i Broströms namn. Detta är en reklamfilm för att sprida någonting mitt rederi nämner jämt och ständigt.

The Brostrom Brand.

Här vill jag hjälpa till att sprida detta Brand. Men att endast säga The Brostrom Brand ringer ingen personlighet i mina öron. När jag tänker på The Brostrom Brand. Då får jag känslan av någonting så mycket större än lilla mig. Vart är den enskilda individen i ett Brand?

Om du är sjömannen som vaknar upp varje morgon och säger till sig själv.

- Hur kan jag idag gynna mitt rederi på bästa vis?

Då tänker du som jag. Du är en Company Guy helt enkelt. Här har vi det. Vi är alla Company Guys och vi är stolta över det.

Varsågoda Broströms. Här har ni en vinnande slogan, ett vinnande koncept. Sprid detta först till era anställda. Låt dem sedan sprida det till allmänheten. För det finns bara ett rederi i Sverige. Det är Broströms. De rederi som antällde mig.

Så... what do you get if you combine... The Brostrom Brand with the company man?


Kommentarer
Postat av: Martin

Alla som jobbar inom Broströms. Om ni är en BBCG. Skriv det då på era hjälmar. Det har ju jag gjort.



Givetvis har jag också gjort en egen T-shirt design. Väntar bara på att textillimmet ska komma ombord.

2008-08-21 @ 16:10:20
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Kalle The Kung

Klockren reklamfilm!!!

2008-08-21 @ 16:10:53
Postat av: Richard

Tror nog att du inte behöver vara så orolig.

Vad kan hända??? Sparken? Neej inte en BBCG väl.

Tat lugnt kanske det blir ngt positivt.

2008-08-21 @ 18:22:45
Postat av: Urban

Du har gåvan ! Martin var rädd om den.

Mycket skickligt gjort. May the force be with you !

2008-08-21 @ 18:35:00
Postat av: Cecilia

Om de ger dig sparken är de dumma, du ger ju dem hur mycket reklam som helst ju!!

2008-08-21 @ 18:42:10
Postat av: Bro Proud

Klockrent...Du borde byta jobb med Mr Thorén, då skulle dom kanske inte ha så svårt att rekrytera folk.



/Another BBCG, jag kallar mig också "BBB" "Broström By Birth"

2008-08-21 @ 18:54:16
Postat av: Jessica

Hmm Sparken tror jag inte att du får men kansk en liten tilsägelse så att inte dom nämns i någe negativt som den där dumma kapten lennie. förbjuda godis, Stor fnysning.

Annars är det faktiskt bara bra reklam för dom ju. Hörni Brostöm jag visste inte ens att ni fanns. tacka Martin för de. hehehe

Ha de

2008-08-21 @ 19:40:27
URL: http://www.tovik.se
Postat av: Martin

BBB. Klockrent. Hr själv flera slogans klara som jag ska spela in mer reklamfilmer med.



Tänkte lägga in det tillsammans i videobloggarna.

2008-08-21 @ 23:18:53
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Martin

Läser era kommentarer och tar åt mig. Har pratat med min mor idag och vi har båda olika synpunkter på vad jag skriver här.



I mitt huvud. Ifall denna sida blivit ett allmänt samtalsämne på båtar idag. Är inte det bara roligt? Att ha ytterligare en grej att snacka om för att fördriva tiden?



Se det som underhållning. Inte smutskastning. Om någon känner sig träffad. Maila mig angående det isåfall, så jag får en chans att förklara/försvara och kanske ta bort.



Annars säger jag.



Kul att ni gillar det! Jag kommer inte sluta på lång tid framöver!



BBCG - In the future. This is who you wanna be.

2008-08-21 @ 23:34:29
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Carin

Helt fantastiskt! som vanligt..=)

2008-08-22 @ 16:02:32
URL: http://carinforsen.blogg.se/
Postat av: MaDeLiÑo

Haha, spejsad film! Duktigt!

2008-08-22 @ 16:05:58
URL: http://madelino.blogg.se/
Postat av: Mia

Oh du MÅSTE fortsätta blogga Martin! Jag måste ju ha något att läsa när jag käkar frukost!/Mia

2008-08-22 @ 16:22:47
Postat av: Martin

Tack allihopa! Tack för era mycket positiva kommentarer!

2008-08-22 @ 18:10:34
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: insider

BBCG var det ja! eire mon, respect bredda, one love!

2008-08-22 @ 21:20:39
Postat av: Martin

Jag hoppas nu alla som kallar sig BBCG skriver detta på sin hjälm...



Detta är Broströms värda helt enkelt!

2008-08-23 @ 00:07:37
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Traval agent

Jodå, har ägnat lite tid åt din blogg, tror du med rätta verktyg att få en del ungdomar att söka sig till detta underbara yrke, go a head.......

2008-08-23 @ 00:27:18
Postat av: Martin

Redan har jag fått flera mail ifrån ungdomar som har samma fråga.



Hur drar jag till sjöss?



Är uppe i ca 15 stycken nu. Flest tjejer. Har en liten plan för att kunna besvara denna fråga snabbare.



Hoppas det inte dröjer allt för lång tid bara.

2008-08-23 @ 00:55:51
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Mr. R - Once on the sea!

Så KLOCKREN!

2008-09-18 @ 12:12:15
URL: http://benarty.anderssons-trabatar.se/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!