Min blogg är censurerad.

I över ett halvår har min blogg varit blockerad för de allmänna datorerna på Broströms båtar. Jag tycker denna blockering skall hävas nu. Har själv skickat ett mail till mitt kontor där jag i vänlig ton frågat varför vissa sidor blockeras. Detta var över en månad sedan.

Väntar ännu på svar.

Denna sida visar just nu prov på stort engagemang då flera mycket långa kommentarer skrivits det senaste dygnen.

Varför ska detta blockeras mera för?

Är denna sida så hemsk att den behöver blockeras för de anställda på Broströms?

Det står här nedan att det är enligt mitt bolags policy att den är blockerad. Själv är jag intresserad av att läsa denna policy om varför det är så här. Men jag hittar ingen information om det.


Kommentarer
Postat av: Martin

Här skriver man nu att detta är hemskt givetvis. Hur är detta möjligt, är också en kommentar som passar in.



Kanske du till och med vill ta saken i egna händer och skicka ett mail till kontoret. Maila då mig så kan du få dessa uppgifter.



Annars skriver man också, wow Martin vilken bra sida du har. Jag har redan länkat till den med orden. En riktigt bra humorblogg, på min sida.

2008-08-24 @ 14:56:29
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: insider

store Bro(r)ström ser dig... kanske nåt för aftonbladet: "Svenskt företag sammarbetar med F.R.A i signalspaning på anställda...", man kan inte ens komma in på apotekets sida för att förnya sina recept, anledningen är för att nu finns sexleksaker att köpa där.

2008-08-24 @ 15:31:06
Postat av: Martin

Varför får jag en känsla av att insider redan tipsat Aftonbladet?

2008-08-24 @ 15:33:45
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är övervakad hela tiden, just nu 1725 N 55 30,16

E 015 00 ;)

2008-08-24 @ 17:26:22
Postat av: Bro Proud

Vet inte om blockeringarna är generella för alla som har Sea It MEN ett tag var sidor som OSM.no, Utsira.com med flera blockade....Jag anar att det inte är en slump....

2008-08-24 @ 18:12:22
Postat av: insider

pennan ÄR mäktigare än svärdet, eller i detta fall bloggen är roligare än policyn...

skulle testa för skoj skull om jag kunde läsa cmj från skeppsdatorn; jag blev så förvånad att kaffet rann ut för att jag glömde stänga matluckan. efter att ha torkat upp kaffet ramlade jag av stolen, apoteket funkade också.

Tack till kompaniet, BBCG 4ever!

-trust is earned, not given away.

2008-08-26 @ 18:58:15
Postat av: Martin

insider.



Du är min favorit kommentator just nu. Tack för denna upplysning.



Mycket intressant och hysteriskt roligt!

2008-08-26 @ 22:35:59
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: insider

right back at you man. vi har gemensamma bekanta som tipsat mig om din sida. you make my day...

2008-08-26 @ 23:49:54
Postat av: Martin

Coolt. Folk som tipsar om sidan. Det är stort.



Kommer inte sluta på lång tid. Har läst om stora komiker från forna dar fram till idag.



De allra största snittar med 4-5 år innan det hände något radikalt. Så ja...



Om 6 år så kanske...

2008-08-27 @ 00:41:38
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, skulle bli sjukt irriterad om jag var du!

2008-08-27 @ 23:39:12
URL: http://pemzy.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

Det är ju Broströms som äger nätverket som vidare leder dig ut på internet och dom har självklart rätt att blockera vad de vill utan att ge en förklaring. Vill du kunna surfa på båtarna så får du väl köpa en trådlös skituppkoppling om det nu fungerar till sjöss.



Blanda inte ihop samhällets ansvar med privata företags. I så fall kan jag dra det så långt och klaga på mina grannar som stänger mig ute från sina trådlösa nätverk.



Om du däremot har betalat för att använda Broströms nät så borde det ha framgått när du köpte ditt abonnemang.

2008-09-15 @ 22:46:24
URL: http://www.wasabi.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!