Ett geni!!

Vi gick ut en kväll i Chiang Mai. Så fort vi kom utanför hotellet såg jag ett big no no. Det flög liksom upp små papperssäckar med ljus i sig upp i luften.

- Nej, det är inte sant!! Look in to the sky Nils! >>Upp med armen!>>
- NEJ! Fan om nån mer gått och dött. Äntligen är jag ju frisk. FEST ALL THE WAY!


En bit papper in the sky...

Grejen med Thailand är att vi upplevde landssorg på Koh Samui. I Sverige har man en tyst minut. En minut som man lyssnar på i bilradion med en kommentator som ”tyst” berättar hur folket lägger ner besticken på en restaurang i Stockholm.

I Thailand måste man ändå bli imponerad. Kungens syster ska kremeras. Hela landet ska enligt lag sörja i tre dagar och enligt lag får inga uteställen spela någon form av musik. Då skjuts ägarna av polisen. Sen finns det absolut ingenting annat på TV än Thailändsk monarkipropaganda.

- VI SKA FESTA!!!
- Som fan att vi ska. Mot pappersgrejerna som sakta flyger upp i luften!

På vägen dit hör vi lite musik ändå. Phew! Vi träffar till och med tre söta flickor på vägen. Kvällen börjar galant. Väl framme ser vi det vi fruktade mest. Det är en kö av turister som betalar pengar för att skicka upp skräp i luften. Kameror börjar smattra av kort som aldrig förr. Jag frågar en local:

- Why this lovely occasion with paper bags flying into the sky?
- It’s a celebration. >>Smått ironisk I rösten.>>
- Aahh, a celebration to Buddha perhaps?
- No, it’s the grand opening of this building behind us. >>Vi vänder oss om.>>
- What? This hotel here?
- Yeah, there celebrating it because it was extremely expensive. >>Himlar med ögonen mot alla turister.>>

Nu kanske några tycker detta låter konstigt. Inte jag. Jag står och ler mot kön turister som faktiskt betalar pengar till något som endast kostade ännu mera pengar, till den person som investerade i detta svindyra hus…



Vilket geni. Jag är mäkta imponerad över denna scam mot turister. Kanske jag och Nils inte är dom sämsta backpackersena i världen ändå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!