It is a symbol, I promise.

Kom att tänka på den där Hare Krishna mannen jag mötte i Melbourne idag. Han som gav mig en bok, först ville han ta betalt, sen började han babbla, sedan ville jag betala han, då vägrade han ta emot pengarna. Hmm, det var ett litet äg ändå.

Han gav mig också en bit papper. Det var en symbol på pappret, en symbol av solen, jag fattade det ganska fort. Men han ville ändå ge mig några visdomsord innan vi skiljdes åt.

- Here you are...
- Thank you.
- It is a symbol of the sun. Han pekar på pappret.
- I can see that.
- The sun. Nu pekar han upp mot himlen.
- Ok, I understand. It is the symbol of the sun.
- Yes... The sun, it protects us. Nu pekar han igen. På... solen.
- Ok, I get it. It is the sun, and look.... it's yellow... Här gör jag ett 'ahh' ljud.
-
Yes... it protect us.
- The sun?
- Yes...
- Ehh, what about UV?
- UV?
- Yes, you know. Skincancer. The Australians have a huge problem with it. I think you shoud have a symbol of the sun together with Nivea 30+ sun blokerare extra vattenfast, för babyhud.
- What?
- Thank you again for the book.. and ehh, the symbol.
- You are welcome.

Kommentarer
Postat av: TMNT

hahah

2008-02-20 @ 22:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!