Try to take over the world...

Mmm, sitter på internet hörnan i mitt hostel. Jag har skapat mig en mycket trevlig tillvaro här just nu. Coola kisar på mitt rum och väldigt mycket vackra kvinnor vart jag än vänder mitt huvud.

Igår var en härlig dag ihop med sötnosen Dunja. Det regnade tyvärr och var lite kyligt, så hon åkte hem lite tidigare än jag. Själv hittade jag en utställning som var en hyllning till rörliga bilder kan man säga. Man satt liksom i ett litet bås och tittade på kortfilmer människor runt i världen skapat.

Härligt och roligt.

Gick sedan ut på torget, där stod en man vid namn Asher Tea och framförde en liten föreställning. Han samlade givetvis in lite pengar efteråt. Jag gick fram och presenterade mig.

Han var egentligen stand up komiker sade han, jag stod tyst och lyssnade. Han berättade att han tar sin humor på stort allvar, han ska gifta sig på söndag och snart börja jobba för ett stort TV-bolag.

Jag sade att jag ska också bli komiker, fast nog inte på det viset han var. Vi skakade hand och jag fick hans hemsida.

Vem vet, i framtiden kan detta var värdefullt...

Tillbaka på hostelet så var det festdags. Det var ladies night igår... =)

Idag ska jag kolla in när mitt flyg till Auckland, Nya Zeeland går. Jag vill egentligen inte lämna det här stället, jag gillar Melbourne.

Johnny the John man ifrån mitt rum imorse:

- What are you up to today John?
-
Same thing I do everyday pinky. Try to take over the world.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

oh älskar din header jättefin :)

2008-02-01 @ 02:47:59
URL: http://mydearbylia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!