Hur jag ska lägga upp min framtida humorblogg.

Ok, jag gör en ny kategori här, Funderingar kring humor, tänkte förklara lite hur jag ska lägga upp det. Min ide nu med humor som florerat och förändrats under min resa är följande. Jag har tidigare skämtat mycket om faktiska personer, ibland ganska grovt.

Jag undanhåller inte att texterna inte är roliga, det är dom, dom ska också få vara kvar, jag kanske kommer få ångra det. Dock vill jag koncentrera mig på något annat nu. Om man tittar på stora komiker i världen, dom odödliga, då vill jag påstå att dom har en gemensam nämnare.

I grund och botten så skämtas det endast om två saker. Ett karaktärsdrag eller ett ämne. Med tillkomande subkategorier såklart.

Många av dagens komiker skämtar om andra faktiska personer, ibland är det skitkul, ibland känner man något annat. Jag tror att om någon person känner sig träffad, den kändisen eller politikern som det skämtas om, så kommer flera att känna sig likadant.

Det smittar helt enkelt, jag vill inte sprida en sådan emotionell förkylning.

Så jag ska försöka att undvika detta genom att hela tiden enbart skämta om ett karaktärsdrag eller ett ämne. Genom historier jag hört och genom personer jag träffar så får jag ideer. Genom dessa observationer av människors karaktärsdrag så ska jag skapa karaktärer.

Dessa karaktärer ska få helt egna kategorier på bloggen. Sedan genom att filma dessa karaktärer och låta dom göra egna inlägg så ska dom få egna liv. Så om man enbart gillar en karaktär så kan man enbart följa denna.

Detta kommer kräva väldigt mycket tid ifrån min sida. Därför har jag sagt till mig själv att jag har haft semester nu i 4 månader, det är färdigslappat helt enkelt.

Just nu så är jag givetvis ensam som kommer börja med detta, det betyder att jag måste lösa endel små problem, som kameraman t ex. Tänker att det kommer bli mycket stativfilmande. Jag tror ändå att om människor gillar vad jag gör, så kommer nog någon form av hjälp dyka upp.

I just denna kategori nu så kommer det dyka upp olika tankar kring humor. är man inte intresserad av sådant så skippar man bara det helt enkelt.

Statistik i all ära, jag älskar att toppa listor. Dock ser jag mina första stapplande steg som övning, så statistik är inte nödvändigt. Kritik å andra sidan är alltid välkommet!

Så nu kanske någon är lite nyfiken på vad som kommer att komma? Jag har många sketcher och karaktärer nerskrivna, tänker realistiskt här också. Allting måste vara möjligt att kunna göras helt ensam.

Här är lite namn på några karaktärer som kommer dyka upp:

Olof - The Man, The Myth, The Legend

Olof kommer jag aldrig att begrava, mest för att jag älskar att vara han. Dock är problemet att alla inte hör vad han säger. Lite subtitles kanske fixar det?

Göran Lots - Den självlärda lotsen som extraknäcker som matros.

En karaktär jag format i huvudet en ganska lång tid nu. Har experimenterat med olika ansiktsuttryck och röster. Dennes röst kanske kommer att förändras under tiden han dyker upp, beroende på feedbacken. Han ska få mönstra på som vanligt hade jag tänkt.

Kommer att krävas ganska mycket filmning innan första klippet kommer. Ska hitta en schysst outfit också, samt en peruk. Någon som känner till en bra perukaffär? Sådär, lite bakom hörnet, typ...


Osäker fortfarande hur han ska se ut... O så en kostym på allting. Hmm...

Detlef Persson eller Mr Världsrekord.

Den här killen kanske inte är sådär asinnovativ. En person som kommer slå olika, minst sagt udda världsrekord. Detlef lackade en dag för att han inte lyckades slå riktiga världsrekord. Därför slår ahn nu helt egna, påhittade världsrekord. Fullt seriöst.

Kallade han för Mr Världsrekord tills nu förra veckan. Då kom Detlef Persson namnet ner ifrån himlen. Hehe, jag har sett himlen öppna upp sig! Detlef Persson kom ner...

Dessa tre karaktärer är dom jag kommer koncentrera mig på i början, har en till men inget namn ännu.

Sen så kommer det komma ytterligare en grej som ska vara en återkommande bloggpost. Kontoret. Jag har skämtat om mitt rederis kontor tidigare, ska fortsätta med det, dock kalla dom enbart för mitt rederis kontor. Jag har inte träffat en enda person därifrån förutom han som kom och hälsade på oss ombord.Jag tycker detta kommer hamna under kategorin, 'ämne', hoppas fler håller med.

Så ligger det till just nu, kommer givetvis skriva roliga historier som vanligt också. Målet är ändå att lyckas bygga upp lite karaktärer. I framtiden så förutspår jag en egen, mera lättnavigerad hemsida istället för denna. ägnar mera tankekraft åt att börja öva först.

Har emellanåt förklarat min dröm för människor jag träffat på min resa. Det är lätt att bli meddragen när någon pratar väldigt passionerat om sin dröm i livet, har jag sett. Endel har sagt att dom skulle hjälpa mig ifall dom kunde och fick chansen.

Givetvis ska alla som vill få hjälpa till, sånt är ju skitkul. Jag har en massa små saker som ska vara med här och var. Jag har dock sagt att om man inte kan hjälpa till som kanske kameraman eller ett par psykedeliska ögon.

Då kan man, ifall man tycker det är roligt, säga det till en kompis.

image740


Kommentarer
Postat av: Anna

Roliga karaktärer Martin! =)

Önskar dig all lycka i världen, att allt går som du vill.

KRAM

2008-03-05 @ 22:33:19
URL: http://annaahlvin.blogg.se
Postat av: Martin

Tack Anna,

Kram på dig med!

2008-03-06 @ 03:14:40
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Anna

Kram till dig också :)

2008-03-08 @ 14:02:16
URL: http://annaahlvin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!