Don Hjort hotar med ostrullar.

Idag vid lunchen hade kapten en viktig nyhet att ta upp. Det diskuterades lite om saken i fråga och när alla tystnade lite, så vände sig kapten mot mig.

- Och så vill jag inte se det här i nån jävla blogg!

- Nej nej, det är lugnt.

- ... Kapten fäster blicken i mig.
- Du ljuger.
- Ameh, fan ska jag säga då? Jag sa ju nej... Hostar till. äg.
- Va sa du nu?
- Vadå?
- Jag hörde nog allt!
- Nehej.
- Johoj!
- Se inte så jävla full i fan ut! Ska du... Kapten ser sig omkring.
- Ska du ha en ostrulle i ögat eller?!

Här börjar vi i rummet bara skratta. Kapten dock hyvla som ba fan ihop tre fyra skivor gouda ost.

- Ah, du och din jävla blogg. Du tror mig inte. Kapten tar några hårda kliv emot mitt bord och lägger hela sin kroppshydda över mig.

- Ahhh, sådär ja. Ostrulle ba. Du.... ska... inte... skriva.... i... din.....jävla... blogg! Ba mosar ner osten i ögat på mig!!
- Mmmpfff, nnns fan då. Sexuella trakasserier! Hallå någon! Hjälp då för fan, ostrulleattack här ju!
- Håll käften ungjävel. Kapten backar några steg, fixar till skjortan, swoschar till med ena handen igenom håret.
- Don Hjort, gangstacaptain. Ser sig omkring, Rebecca kliver genast fram och gör det han väntade på.

- High five, Don Hjort!
- Yeah baby!

SMACK!


Kommentarer
Postat av: Sjöpinglan

Ha ha, seglar du med Hjort... Okej... :)

2008-05-09 @ 21:28:06
Postat av: Överste Hati

Bra mosa in det i spjuvern bara, hittar ni inte på jobb åt pojkarna så de blir trötta? Annat var det på min tid som manskap, kletate smörjfett på 1:e motormans hörselskydd så det rann svart fett längst huvet på han när han gick i maskin och hade stöddat sig förmycket i mässen....

2008-05-09 @ 23:17:19
Postat av: Martin

Jamen lilla sjöpinglan, Don Hjort regerar ombord. Han är så mycket mjuktuff en kapten kan bli!

Överste Hati, att busa till sjöss. Löjligt enkelt, löjligt roligt. Endel ska ba ha den ibland. Och Don Hjort, han hittar nya ställen hela tiden.

2008-05-10 @ 01:19:15
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Sjöpinglan

Säger du det så. Ja, vad vet jag? Jag hörde ju bara avlösarens version... Om och om igen... Och så en gång till. Vad är viktigast, golftävling eller barnafödande?

2008-05-11 @ 20:17:33
Postat av: Psyk

Äsch då, lite ost rensar ögat.

2008-05-12 @ 00:49:14
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: Martin

Pinglan, haha. Nu kommer Don Hjort inte kunna sova förrän han vet alla detaljer angående din kommentar.

Osten... den var kall, mjuk och doppad i fotogen.

2008-05-12 @ 11:13:45
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!