Don Hjort is the godfather.

Vi ligger just nu till ankars utanför Fawley, vi ska ligga här ett par dagar nu. Vi har brutit sjövakterna också, det betyder att alla matroser går som dagmän, det betyder också att vi matroser äntligen får sova ut. Fawley ligger i närheten av Southhampton.

Nu kändes det där väldigt seriöst...  Och nu kom kapten in i min hytt.

Han vill ha lite kort av mig, kapten. Eller ja, Don Hjort rättare sagt. Det var hans egna idé faktiskt. Sen att jag hängde ut den här hjälpte ju inte heller till.  Nu senaste dagarna så kan han heller inte prata om något annat än gudfadern filmerna.

Nu gick kapten...

Han jiddrar om gudfadern sen räcker han ut sin lilla kaptensring och tror han folk ska pussas. Fast igårkväll gick han lite väl långt.

Går förbi kaptens hytt.

- Lilleman!
- Ja? Stannar upp vid kaptens hytt.
-
Kom in här ett tag.
- Okej. Går in i kaptens hytt, det är helt mörkt.
-
Mmm, let me give you some advice. Nu låter katpen som gudfadern.
- Va fan kapten, nu får du ge dig.
- Käften! Fan spela med nu, annars drar jag övertid ifrån dig. as.
- Meh, fan då.
- Mmm... let me give you some advice... Gudfadern, the wannabe, är igång igen.
-
Jaja, vad är det?
- Meh! Fan då lillen spela med lite, har ju dimmat lighten här inne o allt. Värsta stämningen. Nu börjar vi om.
- Okej... snark. Kör då.
- Mmm.... let me give you some advice...
- Yes Don Hjort. Give me some advice. Svengelskan hörs långt ner i lejdaren.
-
But first... you have to kiss my ring. En hand sträcks fram i mörkret.
- Öj! Fan heller, nu får du fan ge dig. Det var kul första gången. Och varför har du så jävla mörkt här inne?! Slår på lampan.

- NEEEEJJ! Släck för fan! Får ju ta och spela med lite! Jävla skitmatros du är då.
- Va fan har du gjort i ansiktet?
- Va?
- Har du... har du målat dig med tusch? Don Hjort har målat dit en liten musctash. Inlevelsen är total.

- Lillen... fy fan va övertid jag ska ta bort för dig. Och du... glöm att jag slår in dina träningsprogram till kontoret, kuttar dom direkt här. Slänger upp datorn i knät.
- Du... jag har slutat fylla i den där listan för över ett halvår sen.
- Fan då! Men... ehh, ehh. Skitsamma. Ut ur min hytt, du ba pajar ändå. Jag får hitta någon annan, någon som är lite seriös. Du ba ska sabba hela tin.
- Jaja, vi hörs då. Släcker lampan igen. Går ut och möterJordfels Jobark i korridoren.

- ÖJ! Dennie?! Kom in här ett tag!
- Okej! Haha, Kapten kallar! Shit va najs dimmat ljus du har här inne.
- Mmm.... let me give you some advice.
- Va?!
- MEH! FAN DÅ! ÄR DET INGEN HÄR OMBORD SOM SETT THE GODFATHER ELLER?

image833
Så här ser Fawley ut. Vi har ingen speciell plats, vi tar la den som är ledig typ.

image834
Igårkväll...

Kommentarer
Postat av: Psyk

Vilken romantisk bild - får mig att tänka på plyschplanscher från 80-talet. Ta med dig en bandspelare nästa gång så att vi får höra denna kapten. Annars kommer jag fortsätta att tänka på Haddock. Tänker jag rätt då?

2008-05-13 @ 23:40:37
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: edvin

Bra Lillen,vik dej inte för don Hjort???(trodde han hette rocky)....*L*

2008-05-14 @ 16:05:58
Postat av: Martin

Rocky? When and where har du hört detta? Mata mig med skvaller!!!

Och Psyk, haha jag måste spela in mera saker ombord. Hoppas på i framtiden att kunna åka ombord i båtar och enbart filma samt göra sketcher.

Du tänker rätt och jag gillar dina kommentarer för övrigt. Tackar så mycket för dessa!

2008-05-14 @ 18:46:49
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: edvin

haha,ja du lillen,fråga den "högt uppsatte"(corr självuppsatte)själv....

2008-05-15 @ 13:35:15
Postat av: Martin

Ooohh, I will. Det är middag nu, ska bli roligt att få höra om detta namn.

2008-05-15 @ 18:01:20
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!