Hur fastnar man emellan två rör?

Jag väl få höra om att jag skriver om det här nu men jag bara måste. Våran kära reparatör ombord gjorde en liten liten miss igår.

Det här handlar om en man som inte tvekar en sekund för att fullt ut skrikskratta dig i ansiktet, så fort du gör en liten miss.

Igår kom maskin upp lite tysta till middagen. Alla hade ett litet hånflin över ansiktet, förutom repen dårå. Reparatören åt upp sin mat och tyst som en mus gick han därifrån.

Sen under kvällen så smög det sig fram om vad som hade hänt. Det var precis innan tre kaffet, det var nere i gruvan, i maskin. Reparatören tog bort lite greting ifrån några rör och satte sig ner på knäpuckarna. I denna postion började han nu meka med någonting, vad han gjorde är oväsentligt,

Mera väsentligt är att hans knä nu lyckades glida ner en aning. Ner emellan två rör... Nu satt reparatören fast.

Så här tror jag det såg ut inne i repens huvud.

- Haha, mecka! Skruva lite där... skruva lite här. Haha, jag är fan bäst på att skruva.
- O kolla här ba, skruva med fel han ba. Och uppochner dessutom! En vuxen karl sitter och imponeras av sina egna fingerfärdigheter.

- Ojsan, här måste man visst böja sig ner lite. Inga problem för ett proffs inte. Ska ba.... mmmpf, snart så... nnng, snart... Flump, knät glider ner emellan två stora rör.

- Ha! Sådär ja! Precis innan kaffet också, fy fan va bra jag är. Klappar sig själv på axeln och försöker resa sig upp.
- ... Rycker lite i benet.
-
Fan då? Rycker lite till.
-
... Ser ner på knät. Det sitter fast.
-
Inte sant... det här är fan inte sant. Ser sig om lite.
-
Okej... än har ingen sett mig. Kanske kan mörka. Rycker lite till.

Efter några kraftiga ryck så inser repen att... det är kört. Han sitter där längst ner i båten och inser faktumet. Faktumet att han nu måste förnedras av andra sjömän. Förnedras när han sitter fast i knähöjd.

- Nej nej nej... Repen försöker tänka lugnt och stilla. Han försöker komma på en historia som bortförklarar den här ganska så självklara miss.

- Fan.. finns inget att skylla på. Fan då. Jaha... får la ropa lite då.
- hjälp.
- Fan, det här tar emot.
- Hallå? Hjälp någon? Bullret ifrån huvudmaskin överröstar honom ganska rejält.

Efter ett tag så inser repen att han måste verkligen ta i för att höras. Att jag inte fick se det här, jag hade så gärna velat göra det. 2 maskinisten upptäcke honom tillslut och gick upp till kaffegrabbarna och avbröt.

- Grabbar... asså. Hehe, repen har fastnat emellan två rör.
- Är det sant? En uberglad maskinist svarar.
-
Ja... han sitter fast. Det ser ganska roligt ut.
- Okej... vi får la gå ner då. Förstemaskinisten sippar på kaffet och reser sig iskallt upp.

Väl nere hos repen.

- ... Försten skakar på huvudet.
-
Jaja, kom igen. Hjälp mig loss då.
- Mmm... snart.
- Äh, lägg av nu för fan. Va lite seriös.
- App app app, nu ska vi inte ha den tonen. Vem är det som sitter fast här? Va? Va? Petar lite på repen. Repen har redan accepterat sitt nederlag och göra inga försök att upprätthålla någon heder. Den är borta för länge sen.

- Hur känns det?
- Vadå? Jag sitter fast. Det gör lite ont faktiskt. Asså, kan ni hjälpa mig snart eller? Alla i maskin står bakom försten och bara njuter...
-
Ja ja, ta det nu lugnt. Vi ska bara njuta lite. Du... tillber ju oss just nu. Är du medveten om det?
- Fan... Repen lutar huvudet bakåt och tänker högt.... as. Ni är as.
- Och och, vänta lite. Du har... gått ner på... knä... framför mig. Är du... medveten om det?
- Kom igen nu för fan. Speeda upp lite nu!
- Du... vem ser upp till vem här egentligen? Försten lägger upp handen bakom axeln och får en high five på snedden ifrån motorman.

- Okej... har du många kvar eller ska du hjälpa mig snart ell...
- Hepp! Upp med fingret!
-
Du är fortfarande ganska så... undergiven. Är du medveten om det?
- Suckar...
-
Vem är bäst?
- Va?
- Du hörde vad jag sa.
- Du skojar?
- Du tillber ju mig just nu. Och jag vill höra vad du tycker om mig.
- Du... ba skit ner dig va?
- Oj oj oj, min undersåte är lite kaxig. Ska vi kanske ta och... straffa han? Plockar fram en trasa ur bakfickan.
- Asså, det här börjar bli jävligt gammalt jävligt fort.
- Det tycker inte jag. Snärtar till med trasan i ansiktet lite löst.
- Asså... lägg av nu.
- Vem är bäst?
- ...
- Vem? Snärtar till igen.
- ...
- ...
- du.
- Va?
- DU! KOM IGEN NU FÖR I HELVETE!!!!
- Och... vem är sämst?
- FÖR I SJÄLVASTE FANSKAP DÅ! NÄR JAG ÄR LOSS HÄR DÅ DÅ.
- Men du är inte loss. Du är... fast. På knä, framför alla i maskin. Snärtar till igen.
- AS!! MÅ NI BRINNA I HELVE....
- Vem är sämst?
- ... Frustar pustar och börjar bokstavligen koka.
- Vem? Jag vet att du kan. Bevisa för dig själv nu en sak. Bevisa för dig själv att du kan säga orden. Vem är... sämst?
- ... Ögonen övergår från svarta kulor till små glödande svetslågor.
- Ahhh, jag hör ingenting. Sätter hande emot örat.
- JAG! OKEJ, JAG BÖRJAR BLI JÄVLIGT LESS PÅ ERA JÄVLA BARNSLIGHETER! TA LOSS MIG NU INNAN JAG BRYTER AV MITT EGET KNÄ OCH SLÅR IHJÄL ER HELA BUNTEN!

- Lugn lugn gullet. Vi ska hjälpa dig. Alla inom the Broströms family älskar varandra. Vi älskar dig. Alla i maskin nickar instämmande.

För att nu få loss denna man som det inte är ett dugg synd om så fick dom gå tillväga på ett lite... udda, sätt kan man lugnt säga. Om dom nu inte fick loss honom så skulle man vara tvungen till att stoppa huvudmaskin och sedan ta loss ena röret, men motormannen kom på lösningen.

Dom klippte sönder hans overall och lirkade loss den. Nu satt repen med ena benet bart. Sedan så gick motormannen och hämtade lite.


(Trumvirvel någon... starta trumvirveln.)

Hudlotion...

Idén var att smörja in repen i lotion. Över hela benet, olja är ju inte helt nyttigt, men lotion. Det är ju helt ofarligt. Speciellt när en mycket finkänslig förstemaskinist ska bearbeta in det. Lugnt och fint.

- NEJ! I HELVETE HELLER! FÖRSVINN ERA SMÅ SMYGBÖGAR! INGEN JÄVLA BÖGLOTION!
- Tyvärr... It's the only way.
- ...
- Du kan få välja vem som ska göra det?
- ... Trumpen, är nog the understatement of the year här.
- Nahej, då gör jag det då. Förstemaskinisten tar tag i flaskan och häller rikligt över repens ben.
-
Mmm... vi behöver nog lite till... här. Spruttar till mot repens penisområde.
 - ÖJ! ASSÅ!
- Asså... vadå? Vill du komma loss eller?
- ... Förnedrad, också ett understatement här. Detta är beyond förnedring. Detta är... äg.
- Mmm, sådär ja. Då ska vi bara ta och smörja in dig lite här också.
- ...
- Sådär ja. Känns det bra.... gullet. Pussar lite emot repen.
-
Smärta... du ska ha... smärta.
- Nej då, jag räddar ju dig här. Jag är din räddare i nöden. Mmm.... jag, bara jag.

Föreställ er nu denna scen. Det är helt oslagbart, detta är en händelse som måste spridas till sjöss, detta är helt sant faktiskt. Förstemaskinisten står och smörjer in hela repens nakna håriga ben så han ska kunna dra sig loss. Men det är en sak jag inte kommer kunna förlåta er i maskin för.

Ni tog inte ett enda kort.

Detta förstår jag inte.

Kommentarer
Postat av: Martin

Skulle kunna spinna på detta i evigheter. Jag låter det vara nu...

Och jag näämner inga namn. Men ehh... datumet är den 24 maj, så dom som vill, dom kan.

2008-05-24 @ 16:30:10
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Ima

Ägd... Och givetvis kul som vanligt!

2008-05-24 @ 17:17:50
Postat av: Fredrik

Finns det några bildbevid på denna incidenten. Hade varit askul o se.

2008-05-24 @ 17:52:30
Postat av: Språkpolisen

Språkpolisen anfaller. Notera -->"skruva med fel han ba". Rättelse. Det stavas 'hand'. Med ett bakvänt b.

2008-05-24 @ 18:18:10
Postat av: Martin

Språkpolisen har helt rätt här ser jag. Jag ändrar när jag får lust.

Tyvärr finns det ju då inga bilder, bara ögonvittnen. Ska ta kort på vart det var han fastnade tänkte jag.

Sen sätta mig där själv och klippa in repens huvud, ovanför mitt, så alla kan förstå mera hur det gick till.

Ima, du är kvar här! Trodde jag förlorat dig som läsare ett tag...

Du kommer älska nästa videoklipp. Det är grymt!

2008-05-24 @ 18:58:28
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!