Jeffrey lär upp en ny styrman.

Det har mönstrat på lite folk idag, bland annat en ny styrman som ska gå dubbelt ihop med Jeffrey 'Brittan' Hawkins. Mötte Hawkins idag när han skulle äta en glass efter middagen. Jeffreys engelska dialekt fyller rummet.

- Mmm, glass! Här ser du Christopher, vi får glass till efterrätt. Den är bra.
- Okej. Tar en glass han med.

Jag kommer in i mässen...

- Och här! Pekar med glassen så det flyger en bit choklad emot mig.
- Haha, Jeffrey, behöver du haklappen nu igen?
- Åh! So fräck! Se här Christopher, den här är Martin. Du ska icke listen to honom. Den är dålig, mycket mycket dålig person.

Jeffrey skrattar ljudligt, alla vet att han bara skojar.

- Kolle Martin! Glass for desert!
- Ja ser det. Och hur går det att gå dubbelt då? Ställer mig på lut.
- Mmm... vänte... mmm, mums. Jeffrey glupsar på sin lilla glass. Den är snart slut.
- Ja, Martin. Avlösning here går bra. Vi går igenom alle viktiga saker. Saker som du inte har utbildning att förstå!!

Jeffrey skrattar högt och slickar på sin glass.

-
Snart ska du hem Jeffrey, hem till dina bordercollies.
- Border! Martin, ner ska du fatte? Det är icke Bordecollies, det er vanlige Collies. Kolle here Christopher, den her han fatter ingenting.

Jeffrey tar sista slicken på glassen.

- Åh! Den är gott! Klappar sig på magen.
- Jo Martin, det är bare Collies förstår du. Du kan gå in på min frus hemside om du vill. Där kan du se alle dom fine Collies. Dom är champions allihopa. Åh, champion, vilke memories det brings back. Jeffrey ser drömmande upp i taket.

Nu tänker jag att jag skämtar till det lite, jag nämner det där med att i Kina då äter man ju faktiskt hund.

- Är det inte i Kina som man äter hund Jeffrey?
- Men Martin! Slute va så ful i munnen!
- Vadå?
- Äte hund? USCH! (salivet fräser ut över glasspinen) Fy Martin, den var icke alls fun anywhere! När Jeffrey blir lite upprörd, då använder han bara mer och mer engelska ord.

Look here Christopher, man should icke lyssna på den, den här, dålig människa. Someone will wash din mouth med soapbubblor, det är så smutsig. Fy, äte hund. Pff, tvätte din mun pojk!
- Men jag skojade lite bara Jeffrey.

- Skoje?! Du... du din liten joker där. Här! Får en yesflaska. Kom tillbake when du tvättet munnen från alla fule ord som kommer inifrån din mun.
- Du är nästen like ful i munnen som... som... som dom där greasemonkeys i maskin.
- Du är allt en liten greasemonkey Martin. Haha, ja den är du. Den var bra. Nej, nu har vi icke mere tid med denne knasige människe. Kom Christopher, vi går till bryggen, jag ska vise dig hur du gör kaffe och den bäste sittplatsen på bryggen.
- Mmm... där har jag spenderet månge fine timmer med en teacup. En lugn vakt och en teacup, vad mer kan man önske sig?

Jeffrey lämnar scenen och snart också båten. Ska bli trevligt att få lära känna den nya styrmannen.

image837
Jeffrey 'Brittan' Hawkins!

Kommentarer
Postat av: Smygtittaren

Haha, där fick du till det rktigt bra och vi fick oss en smocka osså, greasmonkeys. Den var ny.
Men vill du se en liten seriösare version av livet i maskin så kolla in http://iggepopp.blogg.se/ Den innehåller bara fakta, fetmassafakta.

2008-05-15 @ 21:33:26
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

om det gick att tvätta munnen på folk med fula ord skulle jag tvätta munnen på en av mina kommentatorer som bara skriver fula saker som jag tar bort

2008-05-16 @ 00:57:59
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: felicia

Har ni internet ombord?
Åker ni bara inom Sverige?

2008-05-16 @ 10:38:05
URL: http://www.metrobloggen.se/lantliv
Postat av: Rebecca

Visst hade jag hängt din mobilsladd på dörrhandtaget? Så förvirrad och stressad igår men jag har för mig det. Tack så jätte mkt för lånet eftersom jag glömde att säga de såklart.

2008-05-16 @ 11:10:06
URL: http://rebeccaskog.blogg.se
Postat av: felicia

Det var ju bra att ni har internet :) det finns nog överallt.

2008-05-16 @ 19:07:58
URL: http://www.metrobloggen.se/lantliv
Postat av: Psyk

Vad trevligt att se att HERTIGINNAN varit här. Det verkar vara en skön snubbe. Hur kunde jag förta det för värmländska?

2008-05-17 @ 01:03:12
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: Anonym

Haklappen finare än IGGes brandhjälm

2008-05-17 @ 13:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!