Leker med photoshop, se och lär.

Okej, mina photoshop skills ba flyger fram ut på nätet. Preselect hela vägen, det blev the poster look den här gången. Avancerat och bra.

image829

Vill man bemästra den oerhört komplicerade såkallade. 'Svensson' humorn, sätt då saker framför skrevet och skratta ljudligt åt dig själv. Ungefär lika roligt som att pröva ut rosa glasögon i solglasögonställ. Eller som när sjömän skojar om att... dricka lite av lasten.

Snälla sjöfarten, sluta skämta om att ta en klunk av lasten. Detta skojas det om ca tvåtusenfyrtioåtta gånger om dagen när man ligger till kaj. På varenda sorts vis möjligt, en gång hävdade en elev att en sjöman faktiskt också gjorde det.

Han kollapsade direkt, hmm konstigt...

Någon sjöman som har fler torra sjöfartskämt på lager? Säg dom då högt och gör trumvirveltecknet efteråt. Det eller ba fista hela vägen, yatzyfist eller vanlig fist är okej här.

Kommentarer
Postat av: Liljeholmsbron

Kul Blogg återkommer gärna :D

2008-05-08 @ 01:17:42
URL: http://blogg.expressen.se/liljeholmsbron/
Postat av: Psyk

Nej, jag har inga sjömansskämt på lager, men om jag hittar någon sjöman i Karlskrona skärgård ditt jag ska i eftermiddag ska jag förhöra mig om detta per omg. Såvida det inte blir tal om skiftnycklar för då blir jag bara bäng.

Du bistår här på ett sätt med lite mode från havet - något jag är tacksam över.

Det jag skulle kunna bidra med till dig är en feature med sjömansbiff om du vill? Komplett med foto och förskrivning- kanske även att jag kan lägga in ett YouTube-klipp med en ölrap också. Jag har ett bra recept. Jag gillar husmanskost. Rejäla och tunga saker. Som skiftnycklar. Och biff.

Sannerligen, vilken härlighet. Photoshop. Själv sitter jag i Scrapblog.com och mammas digitalfotoprogram och göra allt. Jag tror att du skulle gilla det programmet- http://www.scrapblog.com. Det är internetbaserat. Du gillar enkla saker, och varför bemöda sig med Photoshop när man ändå bara använder typ 1% av alla funktioner för att resten är till för extrema fall av socialfobi? Jag har aldrig orkat gå hela vägen med PS.

ps

PS är en förkortning för Photoshop

ds

(=dumskalle)
:D
Kram

2008-05-08 @ 09:29:02
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: Anonym

Demi Demi

Yutrun Istanbulli canacala bogatzi Yumyum.
Kurdur baksi ramadan. Njepr uyt.

Yourim Vladi

Hadar Kadash

2008-05-08 @ 09:36:22
Postat av: fridapanik

Hö, hö, hö... stor skiftnyckel du har.
"Gillar du fridapanik så kanske du också gillar..."
Jag var bara tvungen att kolla.
Jag leker alott med photoshop, kom o kolla!
/fridapanik

2008-05-08 @ 11:06:54
URL: http://fridapanik.blogspot.com
Postat av: Sjöpinglan

Du vill säkert inte höra. Men jag drar det ändå. Så lättar jag mitt hjärta...

1. "Okej tjejen, då är det dags att ta av sig kläderna"
(Sorry, strippar bara med overallen på)

2. "Kollar du trafiken, jag ska bara länsa förpiken"
(Jaha, en annan behöver tömma centertanken?)

3. Kommer inte på någon tredje just nu. Men låter du mig tänka lite kan jag nog slå till med fem till inom några timmar. För de där om kölsvinet och fittsplejsen är så dåliga att de inte ens bör nämnas, va?

2008-05-08 @ 14:35:25
Postat av: Martin

Sitter och viftar som fan med yatzyfisten här.

Sjöpinglan förstod vinken, har inte hört dom två förut. Hade jag ett pris och ge ut skulle du fått det nu.

2008-05-08 @ 14:49:47
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: bölja

2 grekbåtar möts ute på stilla havet...den ena ropar upp den andre,

Please sir, can you give us our position.
-sorry sir we cant...we are a greek ship to

hihhihi

2008-05-08 @ 14:55:30
Postat av: Martin

Shit, biter mig i näven, slickar till ögonbrynen, kan någon skriva ett skämt som befogar 'ge och ta' tecknet?

2008-05-08 @ 15:07:56
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Cheng Igge

En vits bad du om, ja den hadlar visserligen om resor den också.
Håll till godo.

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare.
Mannen hade längre ledighet och åkte ner en dag förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade dator, och beslutade skicka ett mejl till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet.
Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.
Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen:
> > Till: Min älskade hustru
> > Rubrik: Jag har kommit fram

Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera, och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon.
Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som
min.

PS: Det är verkligen hett här nere.

2008-05-08 @ 17:05:46
Postat av: Cheng Igge

Visste du det här?

Nu har vi hittat svar på frågan varför man säger ?hon? om båtar!

? Måste styras av en man.
? I ett obevakat ögonblick tar hon makten.
? Tål ej överbelastning.
? Riggas med en mans hjälp.
? Byter namn när hon byter ägare.
? Kostar mer i underhåll än man tror.
? Kan dra med sig en man i djupet.
? Spacklas och målas innan hon skall ut.
? Blir med åren gisten, besvärlig och svårhanterlig....

2008-05-08 @ 17:09:47
Postat av: Sjöpinglan

Ack du är så ung Martin. *himlar med ögonen* Och man till på köpet. *suckar* Vilket gör att jag kan förstå att du inte hört om strippandet. Men förpiken är jag förvånad över, den är standard.

Men tack tack för priset du inte har. Bara för att du är så snäll kan du få ett tips:
Du slipper skämten om att dricka lasten om du kör bitumen, testa det nästa gång ;)

2008-05-09 @ 11:17:54
Postat av: Martin

Varsågod Sjöpinglan, jag postar hem en sån där termos man får av Broströms när man tränat lite.

Eller en trasig kalvskinnsplånbok. Du vet, den där som det tjatades om i fan sju månader om att den var så fin.

En plånbok... varför skickar dom inte saker man faktiskt kan ha när man tränar?

2008-05-10 @ 01:37:29
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Sjöpinglan

Va, får man ingen vattenflaska vid reggandet längre? Förbannat dålig stil! Ring Thorén och klaga!

Plånboken hörde jag talas om, men själv kom jag inte längre än till nessesären. Fast den är inte fy skam! Den fungerar som medicinskåp vid påmönstring. Någonstans måste man ju förvara alla sjösjuketabletter!

2008-05-11 @ 20:23:15
Postat av: Sjöman

Inte direkt ett skämt utan mer ett practical joke.

Nästa gång ni får en ny elev ombord, säg till honom att radarn skall kalibreras och att ni behöver hans hjälp. Klä in eleven i folie och skicka fram honom och en radio på backen. Ge honom sedan order i stil med vifta med höger hand, ställ dig på ett ben och hoppa och liknande. Samtidigt är resten av besättningen samlade på bryggan med kameror och teleobjektiv.

2008-05-13 @ 16:12:04
URL: http://hemmaochute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!