Inte Thailand.


Hej alla två läsare. Än en gång är det här inte Martin som skriver, utan hans hjälp-mig-jag-får-blogg-abstinens assistent och tillika storebror.

Nu kanske ni har fått för er att Martin och Nils är i Thailand, men det stämmer inte. Är ni nyfikna på precis hur dåligt lokalsinne dom verkar ha, ta en titt på världskartan. Neråt Asien till finns en rosa liten plupp, där är Thailand. Martin och Nils drabbades av vad dom beskriver som 'äventyr' och andra säger är 'dålig planering'.
Detaljer är svåra att få ur min lille bror i större utsträckning.

Om jag till exempel ställer en fråga, "Martin, vad har hänt?" så svarar han omedelbart med en beskrivning av vad som händer precis då, i det här fallet; "Jag är på ett lyxhotell i Wien. Fick 300 Euro i kontanter. Shoo!"

Wien är inte i Thailand. Wien är i Österrike. Österrike är i Europa.

Martin och Nils har rest i precis en(1) dag och missat sitt resmål med ungefär 8500 kilometer(!).

Av någon underlig anledning hamnade dom i Wien, på ett lyxhotell, och fick 300 Euro var i cash från gud-vet-var. Misstänker att deras flygbolag helt enkelt drabbats av två små svenska hyperaktiva backpackers, genomlidit deras oändliga entusiasm/förvåning/"äventyr" vid någon informationsdisk och helt enkelt utropat;
 "We give up! Here, take money, go to billion-star hotel. That okay?"
 "No."
 "What?"
 "No, we get to take picture of this."
 "Why?"
 "For my blogg!"

Hm... här kommer ett sms. Dom fick faktiskt pengar för att sova en natt på ett hotell, jag antar för att dom irriterat tillräckligt med flygvärdinnor för en dag och helt enkelt portats från att flyga i ett dygn. Nu är det Frankfurt som gäller, sen ett flyg till Thailand.

Välkomna tillbaka imorgon. Med stor sannolikhet träffas vi igen och jag får förklara varför min lillebror och hans Göteborgare hamnat i Ulan Bator eller nåt.

Vi avslutar med den eftertraktade nakenbilden.  Som Martin säger. Äg.

Det får räcka med åtta timmar bild. Nu är den borta igen ;)

Kommentarer
Postat av: Janne

Ha ha ha ha ha ha! Förra gången den där bilden hamnade i bloggen försvann den väldigt fort. Bra ”äg” Martinbrorsan!

2008-10-22 @ 09:59:07
URL: http://www.babilou.se
Postat av: Rebecca

Bra för alla som missade den att Martin inte kan ta bort den lika fort denna gång haha. Men nakenbild var ju lite att ta i..

2008-10-22 @ 14:04:08
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/
Postat av: Storebror

En handduk ivägen, är det nästan-naken-bild då? Tror inte blogg.se uppskattar riktiga nakenbilder...

2008-10-22 @ 15:04:46
Postat av: Berndt

Tydligen är vi tre

2008-10-23 @ 03:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!