En av de 5 gånger jag var nära på att dö.

Var som sagt i Australien och Nya Zeeland i vintras. En liten utflykt vi gjorde var till Fraser Island. Skrivit ett annat inlägg om det här.

Hela grejen är egentligen så idiotiskt det bara kan bli. Du sätts ihop med nio andra totala främlingar och hyr en megajeep. Åker sen till till världens största sandö där ingen mobilkontakt existerar och vart du än är så finns det livsfarliga djur.

The crew. Körde fast tusen och åter tusen gånger. Bara ut o putta på.

Här ska vi också campa.

Förutom hajar, spindlar, ormar, kackerlackor, jätteödlor, maneter och ja... dödliga växter. Så fanns det vildhundar. Dingos. Dessa hundar är jättesöta och givetvis, jättefarliga.

Men bara farliga om man gick omkring ensam gärna också mitt i natten. Givetvis undvek man ju detta hela tiden fram tills att vi började konsumera alkohol. Jättemycket alkohol.

Klockan är mitt i natten, det är djungel, vi är på en campingplats, jag ligger i tältet... jag blir kissnödig. Vad gör Martin då?

Hmm...

Klicka f�r att st�nga bilden
Anledningen till varför man ALDRIG skulle gå rätt ut i skogen och kissa. Dessa nät fanns överallt.

Kliver upp, drar upp blixtlåset, går ut och vandrar bortåt en cirka 30 meter ifrån tälten och kissar. Går nu helt ensam tillbaka iförd endast kalsonger och flip flops i ett område fyllt av spindlar, ödlor, fladdermöss och ormar. Har under dagen sett alla dessa djur omkring mig. Men när man är full, då är man också odödlig (eller bara rent av dum i huvet...)!

Tills jag kommer fram till tältet igen. Ser då en massa ögon börja lysa upp. Är ca 10 meter ifrån tältet, står i kallsonger och blir omringad av Dingos.

- Woopifucking doo... >>Viskar jag för mig själv och vevar lite med fingret.>>

Minns guiden som förklarade lite om alla djuren innan vi kom hit. En sån där riktig Rambo som älskade att berätta sanningen över allt annat.

- Dingos... >>Konstpaus.>> Dingos are not dangerous if you walk in groups. But if you.. EVER, >>Fingret upp!>> walk somewhere alone. They will instantly see you an...
- So you die?
- A HORRIBLE HORRIBLE DEATH!!! THEY WILL FUCKING EAT YOU... >>Andas tungt, armar åt alla håll. Snart kommer punchline.>> ALIIIIIIVEEEEEEE!!!!! >>Salivsprut cirka femton meter. Tack guide för denna livliga demonstration>>

Står blixtstill. Tydligen ska du stå still. Börja springa och Dingos vill leka. Hmm, börjar ifrågasätta hela min resa just nu. Visst vill man ha äventyr, men inte i kalsonger och flip flops. Hundarna är mellan 15 och 25 meter ifrån mig. Kan se minst sex stycken.

Annars är det också en väldigt vacker kväll. Fullmånens strålar sipprar igenom trädkronorna. Det är en varmt och syrsorna spelar sin bästa musik för mig. Kanske inte är en dålig kväll att dö på. Fast jag skulle gärna vilja leva lite till.

Tältet jag låg i. Var cirka 10 meter åt höger på bilden. Hon var lagom bakis...

Killen jag snackar med syns på första bilden. Han håller såklart i en öl.

- Psst... >>Försöker få kontakt med min grupp i tältet.>> Pssst... dudes. Hey dudes!
- Mmmrrmmggll.... >>Konstiga ljud hörs inifrån tältet.>>
- Dudes! Dingos dudes. It's Dingos fucking everywhere!?
- Wh... what? >>Någon trött person svarar mig.>>
- It's Dingos everywhere, I'm naked and outsi... >>Det prasslar till någonstans. Bajsar nästan på mig.>>
- Is it the swedish guy?
- Yeah... Open the tent so I can make a run for it.
- What? Ehh, fuck no. you so stupid you went alone. You die out there man.
- Okey... that was not funny. >>Killen är full. Jättefull. Han mindes inte det här dagen efter. As.>>
- Sweden... pfft. I knew it, you're all the same. >>Vänder sig om och... somnar om.>>
- No... Psst. Dude! Come on dude, wake up. Do somethin... >>Prasslar till igen.>>

Stannar upp och lyssnar. Det prasslar överallt tycker jag. Är faktiskt riktigt rädd nu. Kan inte göra mycket annat än att stå still. Det känns som om jag står still i flera minuter, säkert var det väl bara några sekunder. Många tankar hinner passera på några sekunder.

Här måste man kalla på helikopter ifall det är allvarligt. Vi är långt borta från någon form av riktig hjälp. Fick samla till mig mod. Hade inte mycket alternativ.

Gav järnet helt enkelt. Kastar mig emot tältet, försöker hitta en dragkedja, givetvis har dessa supertält inte mera än tre dragkedjor innan du kommer in.

Det slutade ju inte direkt dagen efter när jag vaknade upp med kackerlackor i sovsäcken. Låg blickstill och bad aset till engelsman hjälpa mig. Han tyckte det istället var mera roligt att fullt ut börja prassla på min sovsäck.

Jag som trodde det var spindlar svimmade nästan.

Hela min resa till Australien var fylld med det här. Det var aldrig tråkigt och nu ska vi till Asien.... Roligt är bara förnamnet.

Kommentarer
Postat av: maya

Hahaha, sicken rolig time du verkade ha...hmm

2008-10-09 @ 17:20:53
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Berndt

Bästa sättet att bli av med dingos är att betala hundskatt på dem. Då skäms de så att de försvinner med svansen mellan benen in i djungeln för att leta efter sin personlighet som är Canis lupus

Kandaverätare och ätare av allt som rör sig i färdigförpackad levande storlek.

GGRRRRRRRR!

2008-10-09 @ 18:22:27
Postat av: Vicky

Där försvann min lust att åka ut i Australiens vildmarker >__< Var galet intresserad i Dingos som liten och läste jämt om djuren, så ofta jag kunde... men spindlarna svimma

2008-10-09 @ 19:36:24
URL: http://vickypalmgren.blogspot.com
Postat av: Martin

Haha, jo farliga djur ser du ifall du ska dit.

2008-10-09 @ 19:44:23
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!