Varför går folk på Ayers Rock?

Fick en kommentar som fick mig att tänka tillbaka. Ayers Rock, stenen mitt i Australien. Det är en helig plats för aboriginier och aboriginierna klättrade ALDRIG på denna sten.

Sen kom den vita mannen. Såg stenen och tänkte ba WOW varför tar vi inte bara och SPIKAR I SPIKAR UPPFÖR HELA SKITEN OCH LÅTER SEN FOLK KLÄTTRA PÅ DEN!!!

Sen bajsar vi ner på aboriginerna med vårat skratt och säger fan vilken fin utsikt! Här har vi verkligen åstadkommit något!!

Här har vi ett folk som låter platsen i sig vara helig. En religion som inte tar alla ägodelar ifrån folket eller reser upp till exempel kyrkor. Kan vi respektera det idag då?

Neeeeeeeeeeeeeeej, givetvis inte. Idag när man kommer till Ayers Rock har man ett kulturcenter där det står riktiga Aboriginer och ber oss att inte klättra på den. Haha, säger vi turister och springer upp och nerför hela dagarna och tycker det är hur kul som helst.

Okej, jag erkänner att jag kanske nu inte var exemplarisk själv. Jag hade som mål att olla Ayers Rock och gjorde det. Men detta EFTER att faktiskt fråga en Aboriginier om lov.

- Oh holy Aboriginal. >>Går ner på knä och ser ner mot marken.>>
- Yes my son.
- May I put the tip of my penis on your sacred rock?
- What?
- May I whip out my knob and touch your rock with it. Just a little bit. This has been my goal since a small child. Today is a great day for I can now become... a man.
- Hmm...
- ... >>Ser upp emot mannen ifrån min knäböjda position.>>
- Yes. You have my permission young one. >>Lägger sin hand på min hjässa. Åh, detta ögonblick, detta stora ögonblick i mitt liv!>> I see great power in you...

And Martin whipeth outeth his genitals and finally became... a man.

Kommentarer
Postat av: soffie

jättebra inlägg jag kommer ta upp detta att jag ej visste om det när jag skriver om Ulura.och jag förstår dina tankar hur du menar.Förlåt att det kändes som skäll

hur länge va du i Australien?

vi var där 3mån 1990 sen va jag där i april iår 3,5veckor,underbart land och som du skriver det är bedrövligt vad de har fått utstå mycket urinvånarna,Sjukt man skäms ibland för att va vit!

ha det bra

2008-10-19 @ 20:03:05
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Martin

Sen kan man ju också ta upp de tvivelaktiga lagstraff Aboriginer än idag utövar.



Tvivelaktiga ur mitt västerländska vis att se på lagar nurå.



Spjut rätt igenom benen ifrån point blank range och payback ifrån släkt o vänner. Fysiskt smärtsam payback emot den som gjort brottet.



Inga roliga historier om dessa bestraffningar...

2008-10-19 @ 20:13:29
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Fian

Hej kära bloggkollega. Det skulle ta 2 sekunder för dig att göra min dag. Gå in på länken nedan och rösta på min festival. Länken är säker då det är en Adidas tävling.



http://www.originalsfestival.com/index.aspx?festivalID=361&mode=view#/Intro/



Tusen tack på förhand och ha en underbar vecka!

2008-10-19 @ 21:26:29
URL: http://hollywooddiet.blogg.se/
Postat av: Stephanie

fan vad jobbig bild , haha ser ut som ett jobbigt träningspass!:P

2008-10-20 @ 19:43:23
URL: http://ampel.blogg.se/
Postat av: Martin

Kan ju säga att jag brände mig också. Fan 43 grader den där dagen!!

2008-10-20 @ 21:09:23
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Helena Å

tycker det e nice att veta att du har sådana ambitioner i livet Martin, viktiga saker lixom =) Haha! Ha det underbart i Asia nu killen!

2008-10-21 @ 15:13:05
Postat av: identity

hahahaha kul inlägg :)

Och cool bild :)

2008-10-21 @ 15:47:31
URL: http://identity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!