Tranås Elin

Träffade ju en tjej på tåget första dagen i Sverige. Det var ett ganska intressant möte faktiskt.

Förbannad sulade hon ner väskan på mig. Bad inte om ursäkt, satte sig bredvid och var allmänt sur. Att i detta läge kanske säga något kändes som en chansning. Hade det gått dåligt skulle hela resan bli awkward. Men givetvis valde jag några väl valda.

Vi började prata och vi kom in på samtalsämnet att brorsan som är lokförare kör på väldigt många älgar och rådjur. Genast började Elin fundera. Vi diskuterade om varför rådjur bara står och väntar på tåget sådär.

- Kanske det är vanligt för rådjur att gå med självmordstankar?
- Jag ska fråga brorsan det nästa gång. Kanske han hinner uppfatta sorg i dessa djurs sista ögonblick?
- Intressant...
- Ja, faktiskt. >>Båda två ser uppåt lite undrande>>

Fast höjdpunkten var ändå när hon berättade om Bingo Rimér. Tydligen är Elin med i lite modellsvängar här och var. Hon är med i Bingo Rimérs agentur tillexempel.

Ju mer hon nämnde Bingo. Desto mindre kunde jag hålla mig för skratt. Så jag började asgarva inne på fiket som vi satte oss på medan hon väntade på sitt nästa tåg. Vet inte om hon fick lite räkmacka på sig. Fick hon säkert, ett gott skratt var det i alla fall.

Kunde inte hjälpa det. Det var så helt random att bara nämna Bingo Rimér mitt i allting.

Bingo Rimér ska tydligen flytta till Thailand. Direkt sa jag att då ska jag träffa Bingo. Det finns inget alternativ här. Jag och Nils måste träffa Bingo Rimér. Detta hade varit så hysteriskt roligt.

Nästa mycket intressanta fakta om Elin var när vi skulle gå till hennes tåg igen. Hon stannade till framför rulltrappan.

Det är nu andra gången i mitt liv då jag lär känna en person med en konstig fobi. Först Robert ifrån gymnasiet som hellre gick barfota på glassplitter än att vara 1 meter i närheten av bananer. Nu Elin som är rädd för rulltrappor.

Jag började skratta igen. Skrattade väldigt mycket faktiskt, sen inte med henne utan mot henne, allting var så roligt. Denna skräckslagna min ville jag fångat på bild. Vet inte om hon blev sur men tyvärr. Har man rulltrappsfobi får man räkna med detta.

Vi avslutade med att vi tar det största steget dagens ungdomar kan göra vid ett möte. Vi addade varandra på Facebook.

Bilder på Elin som jag hittar på hennes facebook. Vi är båda lika usla linslusar så givetvis fick hon en DVD av mig.



Kommentarer
Postat av: elin

hahaha... du helt ärligt varför jag kasta väskan på dig va för att du satt på min plats.. JAG hade fönsterplatsen.. detta hade drabbat mig typ hela resan satt alltid nån jävel på min plats.. orkade därför inte ta nån diskussion utan valde att kasta väskan på dig ist.. Jag ber om ursäkt!! bra gjort att du ens vågade prata me mig... Kan nog helt ärligt säga att de va min roligaste tågresa ever :)

2008-09-25 @ 16:57:55
Postat av: elin

o du föressten de låter ju som vi bara prata om Bingo de gjorde vi ju inte haha.. låter som om jag typ brukar öppna med det så fort jag träffar nya männsikor... De där me rulltrapsfobin är nästan bara när jag har resväska me mig eftersom jag måste ha den på samma trappsteg som mig.. då blir det att man lixom måste stå o invänta rätt trappsteg tills de kommer ett som känns bra.. ibland tar det en stund... hmmmm ja nu har jag iaf försökt att förklara mig.. tack..

2008-09-25 @ 17:09:15
Postat av: Martin

Haha, vi pratade om mycket annat. Var riktigt trevligt. Dock var ju då bingo en liten highlight. Sen att se Bingo på din facebook var ännu roligare.



Brorsan undrade seriöst varför man kan skratta så mycket för så lite ibland.



Mycket underhållande! Ser fram emot att få träffa dig igen Elin.



Du stannande upp och såg på rulltrappan som om detta var din sista stund på jorden.

2008-09-25 @ 17:33:08
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: MADELIÑO

OMG :( jag är nedputtad från din favoritlista

2008-09-25 @ 23:49:09
URL: http://madelino.blogg.se/
Postat av: Flis Seppen

Ofta att du træffar en sån dær het brud från tranås :D måste nog hænga med ut dig nån gång du verkar veta hur man raggar hehe :D

2008-09-27 @ 05:47:52
Postat av: Martin

Haha, klart! Får la ha en fest-turné någon gång.

2008-09-27 @ 10:50:58
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: anki/barbakvinna

omg nu står jag på minus asg....



Jag förväntar mig att du självklart bar henne och väskan i rulltrappan.



eller??

2008-09-28 @ 09:42:27
URL: http://blogg.aftonbladet.se/961
Postat av: Martin

Ehh, nej... Jag är inte bara trevlig, jag är lat också. =)

2008-09-29 @ 08:46:43
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Erik

Bingo på nätet är riktigt roligt! Här hittar du massor av erbjudanden så du kan spela bingo på nätet helt gratis eller ta del av olika bingo bonusar.

2010-03-09 @ 00:51:29
URL: http://www.xn--bingo-p-ntet-ocbl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!