Avmönstring i Antwerpen.

Efter nästan 2 månaders bitterhit ombord i båten så kom den. Avmönstringsdagen. Dagen då man glömmer bort att man en gång ska tillbaka till skiten. Dagen då pengarna börjar rulla och smilgroparna kryper sig närmare öronen.

Dagen som jag alltid kallar sommarlov. Oavsett årstid så är det alltid sommarlov vid avmönstring.

Vi fick sova på hotell i Antwerpen. Det var inte direkt någon som klagade.



Yestecknet. "Jag ba bombar sängen."

http://files.reseguiden.se/files/20/rg_901620_m600.jpg
Belgiens nationalrätt. Musslor i hink.

Kvällen var mer än lyckad. Fredrik och jag hamnade tillslut på ett Donner Kebab ställe där en libanes sitter och röker vattenpipa. Vi joinar såklart.


En libanes och två stycken sommarlov.

Sen kom det. Fredrik var så sprallig ikväll och det var ett nöje att lyssna på hans skämt. Killen var in the zone fram tills det sista som sades i våran nya umgängeskrets. Det var så oslagbart. Det var turnens kommentar.

Tid: 04.30.

Plats:Det enda öppna stället i Antwerpen. Ett Donner Kebabställe på en bakgata.

Närvarande: 5 libaneser, en egyptier, jag och Fredrik 16 år.

Fredrik tar en sugg på pipan. Blåser ut.

- Do you come from BEIRUT?! --På grov Göteborgs engelska och lite salivsprut på T:et där.--
- Ehh, yes... --Alla stannar upp och spärrar ögonen i Fredrik--

Killen hämtar andan. Tar sats.

- WE PEOPLE IN THE WEST!!! --konstpaus-- WE THINK THAT THE WHOLE MIDDLE EAST IS JUST ONE BIG FUCKING BOMB CRATER!!! --Armar åt alla håll. In the zone. Lätt turnens kommentar--

One big fucking bomb crater var det ja. Alla blev knäpptysta och jag kunde inte sluta skratta. Fredrik försöker då rädda situationen genom att och jag citerar:

"Ehh, harkel harkel, ehh... Va fan sa jag? Ehh, but, ehh... Today maybe its not like that? Is it?"
Fredrik Söderberg efter ha rätt i fejset på fem libaneser sagt att de bor in one big fucking bomb crater.

Jag ställde mig upp, sa till Fredrik att vi bara går innan dom svarar. Vi gick och sommarlovet fick en perfekt start.


Life is good.

Kommentarer
Postat av: frippo

hahahahahah det var en afton det...



försökte åka till argentina och åka skidor nu när jag kom hem men mamma gillade inte den idén. jag får la ta och komma och kolla på dig på bajsnödigt, såg inget på deras hemsida om det men vet du om det är någon åldersgräns??

2009-08-10 @ 19:23:56
Postat av: Martin

Har frågat dom och inväntar svar. Tror annars dom har en infomail man kan skicka egna frågor. Tror inte det.



Kostar 60 spänn dock.

2009-08-11 @ 00:14:22
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Peter Nilsson

Hahahaha

Passa dig Martin, Fredrik är ju grym. Med den humorn kan han komma långt, dessutom har han ju en poäng, det ser ju faktiskt ut som en stor bombkrater...

2009-08-12 @ 15:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!