Does Chinese drugs work?

Sitter helt slut på ett litet internet cafe. Vet inte vad det är men kroppen är sjuk på något sätt. Hallucinerade idag om att jag var tillbaka på jobbet och båten. Rena mardrömmen...

Tog mig tillslut ut och försökte hitta ett apotek. Ska ju klättra i berg imorrn. Ska fan upp för det där berget. Har betalat runt 1000 spänn redan och det är non refundable.

Kravlar mig in på något konstigt ställe med en stor DRUGS skylt ovanför sig. Berättar att hela jag är ett rangligt dupplo bygge som snart faller ihop. Berättar att jag ska bestiga Mt Kinabalu imorrn. Killen slänger fram en burk med 100 piller i sig:

- This is Chinese pills. It´s like antibiotics. Chinese antibiotics. --Höjer sitt ögonbryn--
- Ok... --Darrar och försöker hålla mig kvar vid disken--
-
Yeah, and then you also need this. --Slänger fram en burk till med 5 kapslar i sig. Ser ut som stolpiller i storlek--
- 100 pills? This cant be right? And what the fuck is this? Ass pills?
- Yeah yeah, but this is good drugs you know. Chinese drugs. --Höjer båda ögonbrynen--
- Err, so how many should I take? --Skramlar på burkarna--

Killen bakom disken backar några steg och måttar upp min dos genom endast ögonmått. Det är vad jag kallar proffs det:

- Take like 5 of these three times a day and two of these three times a day.
- Like?! What do you mean like? And 21 pills a day? Sounds quite a lot?
- Yep, but that should do it. --Höjer båda ögonbrynen och ett litet finger--
- What exactly is this? --Rundar upp sju piller i handen. 5 gula och två feta kapslar med något brunt i sig--
-
Hehe, it will get you up a mountain... If you know what I mean? --Dunkar till mig lite sådär kompis aktigt på axeln--

Normalt skulle jag bara spotta lite lätt i ansiktet på han och gå vidare. Nu ska jag tyvärr upp för ett berg imorrn och vill ju filma lite samtidigt. Så jag betalar och sväljer. Fick svälja i tre omgångar.

21 piller om dan... Ska bli intressant.


Filosofi ihop med Arnold. Det är stunder man minns det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!