Sjöfartstidning

Det jag skriver är reklam för tidningen Shipgaz. Nästan varje vecka får jag frågor på olika sätt om vad exakt mitt yrke är för något. Frågan, "Hur gör man för att dra till sjöss?" är ganska vanlig. Frågor om vad det innebär att arbeta inom sjöfart dyker också upp.

Nu uppe i det högra hörnet så finns en ny annonsör för cmj.blogg.se. Ställer man ovanstående frågor så kan en prenumeration på en sjöfartstidning vara ett logiskt steg. 

Shipgaz är ett magasin som vänder sig till operativ personal inom sjöfart. Tidningen betalas oftast av arbetsgivaren, till exempel Brostöm, Finnlines Shipmanagement och Wallenius Marines samtliga anställda sjöbefäl har tidningen. Shipgaz finns även på alla svenskflaggade fartyg, sponsrat av sveriges redareförening.
Tidningen innehåller ombordreportage, nybyggda fartyg, historik, marknadsinformation och artiklar/reportage riktade mot de som jobbar med sjöfart. Ta en titt på shipgaz här: http://www.shipgaz.com/services/digitaledition/
Om du jobbar till sjöss och vill ha tidningen så begär det från din arbetsgivare eller teckna prenumeration på: http://www.shipgaz.com/subscribe

Den där lilla länken betyder riktigt mycket för mig. Det är en milstolpe för denna blogg. För mig. Personligen skulle jag bli riktigt lycklig om jag såg att flera stycken börjar köpa en prenumeration pga att dom valt att annonsera hos mig. Så click away people!! Låt denna tidning dimpa ner hos er varje månad och låt den bli eran nya toalettlektyr. Det behövs mera sjöfart i vardagen!


Kommentarer
Postat av: Erik

Ska själv börja plugga till sjöingenjör nu till hösten på Kalmar men är orolig att det inte kommer löna sig om det inte finns arbete när jag pluggat klart.

2009-02-26 @ 09:30:19
Postat av: Martin

Sjöingenjörer har väl inga probs med jobb? Minns krismöten inom Broströms för att hitta såna som du.



Fler som tror jobben kommer försvinna tilla sjöss?

2009-02-26 @ 13:46:46
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Flis

Motorman eller Matros its the grej :)

2009-02-27 @ 01:25:40
Postat av: Martin

Totally agree Flis. Diggar min position i båten.

2009-02-27 @ 14:50:02
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Martin

Totally agree Flis. Diggar min position i båten. It's the skit helt enkelt.

2009-02-27 @ 14:50:19
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Flis

Haha varför klättra längst upp på stegen när man har de bra på första steget :D

2009-03-02 @ 22:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!